Kamerni teatar 55 Sarajevo

Historija ove kuće je nesumnjivo bogatija, atraktivnija i značajnija od decenija nečijeg rutinerstva, hladnog šematizma i bezbrižnog tavorenja…




Aktuelni repertoar

Zatvorenica, Sadžida Šetić
Zatvorenica, Sadžida Šetić

ZATVORENICA
monodrama, Sadžida Šetić
Termin:
Srijeda, 24. oktobar 3018. @ 20:00h

JAMI DISTRIKT
JAMI DISTRIKT

JAMI DISTRIKT
gostovanje iz Beograda, Milena Bogavac
Termin:
Četvrtak, 25. oktobar 3018. @ 20:00h
Petak, 26. oktobar 3018. @ 20:00h

La fanciulla del West, Met Opera
La fanciulla del West, Met Opera

LIVE IN HD: LA FANCIULLA DEL WEST
New York Metropolitan Opera, Giacomo Puccini
Termin:
Subota, 27. oktobar 3018. @ 18:35h

Mirna Bosna, Kamerni teatar 55
Mirna Bosna, Kamerni teatar 55

MIRNA BOSNA
Boris Lalić
Termin:
Ponedjeljak, 29. oktobar 3018. @ 20:00h

Knjiga mojih života, Kamerni teatar 55
Knjiga mojih života, Kamerni teatar 55

KNJIGA MOJIH ŽIVOTA
Aleksandar Hemon
Termin:
Utorak, 30. oktobar 3018. @ 20:00h

DEMONI (scena iz diplomske predstave Nadine Mičić, Kamerni teatar 55)
DEMONI (scena iz diplomske predstave Nadine Mičić, Kamerni teatar 55)

DEMONI
Lars Noren
Termin:
Srijeda, 31. oktobar 3018. @ 20:00h

Rezervacije karata

telefon: 033 550 475 / 033 550 476
email: info@kamerniteatar55.ba


Blagajna radi svaki dan osim nedjelje od 10:00h do 12:00h i od 16:00h do 20:00h




O Kamernom teatru 55

Kamerni teatar 55KAMERNI TEATAR 55 SARAJEVO
Adresa: Maršala Tita 56/II, 71000, Sarajevo, BiH
Telefoni: 033 216 873
Email: kamerni@lsinter.net

Kamerni teatar 55 iz Sarajeva počeo je sa radom 7. marta 1955. godine. U stalnom kritičkom preispitivanju i u žaru traganja za drukčijim, neposrednijim i otvorenijim scenskim izrazom, događala su se, dakako, i lutanja, koja također nisu bila beskorisna i nakon kojih se Kamerni teatar 55, ponovo vraćao sebi, još maštovitiji i bolji, ne iznevjeravajući onaj profil kojeg je već u startu definirao njegov osnivač Jurislav Korenić, koji je, na tragu novih teatarskih stremljenja u tadašnjoj Evropi, bio novost na prostorima bivše Jugoslavije i primjer kojeg su slijedili brojni teatri širom bivše države. To je vrijeme kada se u dramskoj umjetnosti formira novi vid dramaturgije, ”drama apsurda” ili “anti drama” ili “nova drama”.

Otvarajući širom svoja vrata za naglašeno eksperimentiranje u teatru, za tekstove Beketa, Žarija, Ženea, Joneska, Švarca, Čehova… i čitavu plejadu autora čija je poetika u modernom teatru proizlazila iz “apsurdnog osjećanja života”, Kamerni teatar 55 je imao presudan uticaj na čitave generacije dramskih umjetnika koji su “pozornicu ring”, okruženu gledalištem, umjesto frontalnog tipa scene, sa nepremostivom “rampom”, prepoznali kao priliku za intimniju, prirodniju i iskreniju glumačku igru, i etabliranje Njegovog Veličanstva Glumca kao presudnog činioca u pozorištu budući da je na maloj sceni mogao neposrednije i prirodnije djelovati na publiku i odupirati se patetici, klišeima i rđavim intonacijama.

U svim ovim godinama Kamerni teatar 55 ostao je vjeran svojoj avangardnoj misiji i stalnoj potrazi za recentnim dramskim djelima stranih autora (Breht, Šo, Vitkijevič, Pinter, Olbi, Šizgal, Vajs, Beket, Pirandelo, Vitrak, Zindel, Kami, Goldoni, Direnmat, Lorka, Gomrovič, Ruževič, Arbuzov, Fo, Bulgakov, Čehov, Dima, Fasbinder, Ibzen, Strinberg, Dostojevski, Pristli, Kohout, Šekspir, Miler, Vajs, Krec, Viliams, Fejdo, Bihner, Glovacki, Sartr, Žene, Jonesko, Havel…) i praizvedbama djela bosanskohercegovačkih pisaca (Žalica, Topčić, Kovač, Plakalo, Ibrišimović, Fetahagić, Jovanović, Karahasan, Fogl, Mustajbašić, Horozović…), pri čemu treba imati na umu posebnu vrijednost da su mnogi od navedenih stranih i domaćih autora bili izvođeni u vrijeme kada su bili manje poznati široj publici, što je potvrda istraživačke, odnosno avangardne komponente repertoara ovog teatra. Od osnutka, do 2001. godine KAMERNI TEATAR 55 je takav svoj profil formirao i potvrđivao kroz ukupno 258 premijera.

Status kultnog mjesta bosanskohercegovačke kulturne scene Kamerni teatar 55 definitivno je potvrdio tokom agresije na Bosnu i Hercegovinu (1992-1995.) kada je, pod vođstvom direktora i redatelja Gradimira Gojera, u opkoljenom Sarajevu bio predvodnik i lučonoša onoga što se, u zemlji i svijetu, s divljenjem opisivalo sintagmom “kulturni otpor agresiji” i prepoznavalo kao civilizacijski superioran odgovor na barbarizam kojem su bili izloženi. Ispunjavajući se u nezamislivo teškim uslovima i doslovno pod granatama i svijećama, i iz dana u dan, pred brojnom i odanom publikom, misija pozorišne igre nikada valjda u povijesti nije nailazila na zahvalniji odgovor ni imala potpuniji i dublji smisao i opravdanje postojanja. Ostaće za historiju zapisano da je tokom rata Kamerni teatar 55 imao 28 premijera u okviru repertoara koji nije pravio kompromise s ideološkim, nacionalnim, vjerskim ili političkim uticajima.

Danas, nakon gotovo šest decenija postojanja, Kamerni ima stalni ansambl od 19 glumaca, ali vrata ove scene su uvijek bila i ostala, otvorena za umjetnike “sa strane”, pa tu vrlo često gostuju vrhunski glumci, rediteljie, pisci i umjetnici koji nisu direktno vezani za Kamerni teatar 55, kako sa domaće tako i međunarodne scene.

Sarajevo je oduvijek važilo za jedan od kulturnih centara regije gdje se kroz vijekove gradila i gajila jedinstvenost načina i izraza kakva je prepoznata u cijelom svijetu… saznajte više