Narodno pozorište: Mare Nostrum

Ako želite izbrisati sve granice, uživati u moru koje nas sve povezuje, opušta, možda sjetiti se neke zaboravljene ljubavi, prvih druženja… dozovolite da vas baletna umjetnost povede u naljepša sjećanja koja su skrivena u vama.

Mare Nostrum (Narodno pozorište Sarajevo)

Balet ‘Mare Nostrum’, u koreografiji gosta iz Italije Davide Bombana, dijalog je istoka i zapada kroz muziku krščana, muslimana, jevreja i mediterana: ‘Prošlog ljeta, prvi puta sam došao u Sarajevo. Bio sam fasciniran harmonijom različitih zdanja, džamijama, Sinagogom, crkvama. Napunili su mi srce iskrena otvorenost i toplota ljudi, uprkos turbulentnoj i teškoj prošlosti koju su imali. U mom životu, godinama pred očima imam, različite kulture, koje žive jedna pored druge, sa otvorenim prihvatanjem jednih prema drugima. Zar ne možemo svi jednog dana kulture i istorijski različite dogme, prezreti i savladati bojazan i nepovjerenje od ‘drugačijih’?’

Direktorica sarajevskog Baleta, Edina Papo smatra da: ‘Stvarni poznavalac baletske umjetnosti kada bude gledao balet ‘Mare Nostrum’ D. Bombana, će razumijeti da je koreograf baletnom teatru podario djelo, koje je veliki baletni spektakl izvanreddno čistih kompozicionih cjelina. Od samog ulaska u baletnu salu i početka rada sa našim baletom, unio je svježinu baletne invencije, koja je ukazivala na jedan veliki stvaralački talenat, sa bogatom maštom.’

Inspiraciju za ovaj balet Davide Bombana dolazi sa nadom, iako današnjica, sudeći šta se dešava danas u svijetu, dokazuje u stvari da je obratno: neiskrenost, konzervatizam i netolerancija, izgleda da nemaju kraja: ‘Dobio sam predivan CD, po imenu ‘Mare nostrum’ (Naše more), na kojem sjajni (poznati) Jordi Savall, sa svojim inspirativnim ansamblom muzičara i pjevača, izvodi različite stare melodije i pjesme, sve tri monoteističke religije Mediterana. Ove davne melodije, tako različitog porijekla i tako harmonične kada su zajedno, na ovaj ili onaj način, duboko nas pokreću i dodiruju naša srca.’

Za Edinu Papo balet je posebna i samostalna umjetnost, koja ima samo njemu posebnu specifiku: ‘Suština te specifičnosti je isključivo, opredjeljeno značenje fizičkog aparata plesača – a to je njegovo tijelo! koje se kroz školovanje priprema za tu umjetnost.’

Muzička podloga uz već izabranu, dijelovi su muzike kompozitora XVIII stoljeća (Pergolesi, Gluck, Kuhnel, Handel): ‘Ova muzika, po mom mišljenju, po svojoj atmosferi i zvuku upotpunjuje muziku ‘Mare nostrum’ i odgovara dramaturgiji baleta. Ono što ćemo čuti kao savremeni zvuk, predstavlja vezu među baletskim scenama švicarskog kompozitora Waltera Faendricha.’, kaže Davide Bombana.

Baletnu izvedbu će pratiti: J.M. Kuhnel (1670 – 1728): Sonata za leut u D-molu, Alemanda; C.W. GLUCK (1714 – 1787): ‘Orfeo ed Euridice’, Ballo; G.B. Pergolesi (1710 – 1736): ‘Stabat mater’ – fuge: W. Fandrich (1944 – ): Music for spaces.

Rad sa D.Bombanom za Edinu Papo je sreća, zadovoljstvo i neprocjenjivo bogatstvo: ‘Plesačevo tijelo je u potpunosti vratio plesaču. Stavio ga je u prvi plan onako čisto kako ga je stvarao u svojim koreografijama. Dueti, ljubavni dueti, vezani su za pokorenu nježnu igru, ansambl brojevi otkrivaju jednu nezaboravnu doživljenu emociju. Izbor muzike još više podcrtava raskoš talenta sa kojim se susreo Balet NPS radeći sa koreografom Bombanom. Koreografi nam otkrivaju nešto novo u nama. Novu tjelesnost, nove tehničke mogućnosti. Otkrivaju u nama našu sreću, naše čuđenje, naše sjete i tuge, naše zadovoljstvo urađenim. To je za igrača premijera.’

Davide Bombana dodaje: ‘Kao što je rekao Amin Manlouf: Ako bi smo željeli vratiti nadu ovom dezorijentiranom čovječanstvu, moramo otići dalje od pukog dijaloga kultura i uvjerenja te ići prema dijalogu duša. Uostalom nije li to, od postanka svijeta bio glavni cilj umjetnosti. Tako, sa ovom željom i ovim mislima sam stvorio balet ‘Mare nostrum’ koji posvećujem sa velikim zadovljstvom gradu Sarajevu.’

‘Predstava ‘Mare Nostrum’ pružiće nam scenski doživljaj evropske razine, intelektualistički elegantne plesne sadržajnosti na visokom izražajnom naponu. Da li previše hvalim predstavu ‘Mare Nostrum’ i naš Balet? Naravno da ne. Svi solisti i ansambl dišu kao jedan i kao individualna dijela i kao apsolutna cjelina. Iz Sarajeva sa najboljim u Evropu možemo našom kulturom, našim ansamblom Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo.’, poručuje Edina Papo.

koreograf: Davide Bombana, k.g., Italija
scenograf: Josip Lovrenović
kostimografkinja: Amna Kunovac-Zekić
asistent koreografa: Alex Frei, k.g., Italija
inspicijent: Boris Jeličanin

Podjela:
I duet: Nataša Pavlović, Boris Vidaković
II duet: Tamara Pavlović, Mihail Mateescu
III duet: Daniela Knežević, Adnan Đindo
Trio žene: Jovana Milosavljević, Nataša Pavlović, Aleksandra Smiljanić
Trio muškarci: Evgenij Gaponjko, Boris Vidaković, Ioan-Vasile Šoit
Ženski solo: Belma Čečo Bakrač
Muški solo: Goran Staniškovski
Fuga: Paula Grubešić-Mateescu, Sabina Sokolović, Selma Štrbo Arnautović, Nadža Pušilo, Ajla Kadrić
Narator: Adnan Đindo

Pogledajte aktuelni repertoar Narodnog pozorišta »

Koliko vam se sviđa ova objava?

Kliknite na srce da ocijenite!

Prosječna ocjena / 5. Do sada ocjenjeno:

Objava nema ocijena! Budite joj prvi :)

sarajevo.co.ba

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *