Categories
Izdvojeno

Sarajevski Gradski Prevoz

Kako je moguće na prilično jednostavan način (i po svjetskim standardima) riješiti ‘nerješive’ probleme gradskog prevoza u Sarajevu, saznajte iz prijedloga jednog sarajevskog freelancera, inovatora…

Minibus, GRAS
Minibus, GRAS
Gledajući TVSA Dnevnik i priču o gradskom prevozu i stanju u Kantonu Sarajevo, slušam nebuloze i političke i birokratske igre, a da pri tom niko ne misli o građanima iako se pozivaju da je to ‘najbolje što mogu uraditi za građane’. Uglavnom, ne želim prepričavati ono što je rečeno nego dati neku moju zamisao, rješenje ovog problema.

Pošto je GRAS u vlasništvu Kantona i predstavlja istinski gradski prevoz, koliko god pojedinci tome negodovali. Nakon sedmodnevnog štrajka radnika GRAS-a, sad kad se uspostavio saobraćaj i kada se u saobraćaj priključio i CENTROTRANS dolaze na red i karte te njihovo plaćanje i kome ide šta. Mislim da nema potrebe dalje upoznavati s problemom, pa stoga pređimo na stvar.

GRAS, u vlasništvu Kantona, treba da predstavlja krovni prevoz, pored novog brendinga treba omogućiti ostalim prevoznicima da budu dio gradskog prevoza ali na način da oni prihvate izgled i karte i cijeli sistem koji bi bio provučen kroz novi GRAS. Znači, radnici su tu i dalje voze, uvode se nove linije i stvara se prava mreža gradskog prevoza koja bi možda mogla pokriti u potpunosti cijeli Kanton. Što znači da svaka nova firma ili pojedinac koji posjeduje autobus ili mini-bus pored potpisivanja ugovora o prometu jednostavno prihvati izgled i uniformu gradskog prevoza, te na taj način građani koji redovno plaćaju mjesečnu kartu ne moraju gledati da li im karta važi u nekom od prevoza, niti moraju razmišljati o bilo čemu.

Na jednostavan način se može izvršiti stvaranje univerzalne mreže prevoznika tj. gradskog prevoza, a da građani ne ‘dumaju glavom’. GRAS bi i dalje vozio i ne bi imao konkurenciju nego partnere te bi na taj način svi bili univerzalni gradski prevoz. Pošto ne volim puno filozofirati mislim da svi mogu shvatiti o čemu se radi, a ovaj model se može vidjeti i u drugim gradovima, naravno svijeta.

piše: Aleksandar Savić

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *