SFF 2015: Jedna dobra godina

U procesu selekcije filmova uvijek u vidu imamo i filmove, ali i publiku kao važan dio Sarajevo Film Festivala.

Pobjednici Sarajevo film festivala

Teško je govoriti o regionalnom filmu, a ne govoriti o općem stanju u svjetskoj kinematografiji. Regionalna kinematografija, i po načinu finansiranja i po načinu plasmana, bez dvojbe spada u red europskih kinematografija koje svoj najveći test imaju u samoj distribuciji. Činjenica je da se potencijalno tržište smanjuje, da su kina sve praznija, a prostor za art-house film polako nestaje. U takvoj klimi značaj filmskih festivala postaje još veći. Ono što festival nudi nije samo film, već i susret sa onima koji su taj film pravili, a publika cijeni taj kontakt. Interaktivnost festivala nije nikada bila važnija nego sada.

Sarajevo film festival 2015

Takmičarski program Sarajevo Film Festivala baziran je na intimnom kontaktu koji ne samo da je važan za publiku, već je jedno snažno i često definirajuće iskustvo za filmske ekipe. To iskustvo je upravo ono zbog čega se autori vraćaju u Sarajevo i baš ono zbog čega novi autori žele doći. Zbog toga u procesu selekcije filmova uvijek u vidu imamo i filmove, ali i publiku kao važan dio Sarajevo Film Festivala.

Crveni tepih Sarajevo film festivala

Za ovogodišnju konkurenciju pogledali smo 196 igranih filmova iz 20 država na koje smo fokusirani. Podatak da se na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Cannesu našlo čak 6 igranih filmova iz ove regije potvrđuje činjenicu da u autorskom i umjetničkom smislu ovaj geografski prostor ima šta ponuditi. Od deset filmova koji se takmiče za nagradu Srce Sarajeva i dalje prednjače debitanti kojih je čak šest, dok su preostala tri filma režirali autori koji su ranije imali priliku predstavljati svoje filmove u Takmičarskom programu Sarajevo Film Festivala: Dalibor Matanić iz Hrvatske, Corneliu Porumboiu iz Rumunije i Karl Markovics iz Austrije, a posljednji ali ne i najmanje važan je film Athine Rachel Tsangari iz Grčke.

Dalibor Matanić na 14. Sarajevo film festivalu

Dalibor Matanić predstavlja svoj film ZVIZDAN, jedan od naslova koji je prikazan na Filmskom festivalu u Cannesu gdje je osvojio ne samo fantastične kritike i ovacije publike, već i Specijalnu nagradu žirija programa Izvjestan pogled (Un Certain Regard). Film donosi tri priče tri različite generacije, sve bazirane na ljubavnom zapletu koji prati sličnu matricu balkanske međunacionalne netrpeljivosti i netolerancije. Ovaj film najviše podsjeća na tri priče o Romeu i Juliji, ali sa krajem koji otvara vrata prema dijalogu, pa i eventualnoj sreći.

Corneliu Porumboiu na 15. Sarajevo film festivalu

Corneliu Porumboiu je sa filmom BLAGO (COMOARA) nagrađen Talent Nagradom na Festivalu u Cannesu u okviru istog programa. U ovom filmu se, sa puno humora, tematizira pohlepa i današnji konzumerizam. Glavni junak odlazi pomoći komšiji u potrazi za njegovim porodičnim blagom, a autor ironizira njegove dobre namjere kao i pitanje blaga općenito.

Karl Markovics na 17. Sarajevo film festivalu

Laureat Srca Sarajeva Karl Markovics se također vraća u program sa filmom SUPERSVIJET (SUPERWELT), koji je premijerno prikazan u Berlinu. Običnoj domaćici, koja vodi poprilično ugodan, ali robotiziran život, obrati se sam Bog i to uzdrma cijeli njen život, kao i svijet oko nje.

Treći igrani film Athine Rachel Tsangari CHEVALIER bavi se pitanjem kontrole, a ispituje granice i prirodu prijateljstva. Ovaj film će nakon premijere u Locarnu bit predstavljen i u našem programu.

Debitant Andrei Cohn iz Rumunije u filmu KOD TATE KUĆI (ACASĂ LA TATA) donosi priču o tridesetogodišnjacima koji se ponovo sreću nakon desetak godina u svom rodnom mjestu. Glavni junak živi u Bukureštu i doima se da je sretan i uspješan dok su njegov drug iz djetinjstva, kao i simpatija iz mladosti, ostali zarobljeni u provinciji.

U bosanskohercegovačkom filmu NAŠA SVAKODNEVNA PRIČA, rediteljica Ines Tanović tematizira istu generaciju, ali suprostavljenu ne samo sa prvom rekapitulacijom životnog uspjeha, nego i sa posljedicama rata. Porodica se raspadne pa ponovo okuplja zbog bolesti majke koja je sve do tada bila ono što ih je držalo na okupu.

V.I.P. zona Sarajevo film festivala

Turska rediteljica Deniz Gamze Ergüven predstavlja svoj film MUSTANG čija je radnja smještena u udaljenom selu na Crnom moru. Pet sestara, djevojčica, primorano je da suspreže svoju tek probuđenu senzualnost. Ovaj film je priča o demonizaciji ženske seksualnosti i nemoći žene, a rediteljica se ne fokusira na tradiciju, već donosi uzbudljivu priču o mogućnosti bunta. Film je u Cannesu u okviru programa Quinzaine des realisateurs osvojio nagradu Europa Cinema za najbolji evropski film.

Iz Srbije će biti predstavljen film PANAMA, debitanta Pavla Vučkovića, koji je također prikazan premijerno u Cannesu u okviru Specijalnih projekcija u Zvaničnoj selekciji. Film se bavi pitanjem seksualnosti i intimnosti. Autor prati glavnog junaka tokom jednog ljeta u kojem vodi bezbrižan momački život zabavljajući se sa brojnim djevojkama sve dok ne naiđe na jednu koja se čini posebnijom. U nemogućnosti da se suoči sa svojim osjećanjima, udaljava se od nje, a onda ona nestaje. Druga polovina filma odvija se u jesen i zimu dok junak bezglavo traži ono što možda nikada nije ni imao.

Stolice Sarajevo Film Festivala

Debitant Tunç Davut iz Turske se u filmu ČVOR (DOLANMA) također bavi pitanjem ljubavi. Film donosi priču o dva brata koji žive u brvnari usred šume izolirani od ostatka svijeta. Stariji brat je u vezi sa ženom koja unosi dah svježine u njihove živote, a mlađi brat se fatalno zaljubljuje u nju. Reditelj vrlo vješto vodi glumce i suprostavlja prirodu sa neobičnom ljubavnom pričom.

Mađarski reditelj László Nemes u svom prvijencu SAULOV SIN (SAUL FIA) donosi priču o Holokaustu u kojoj nas, isključivo kroz tačku gledišta glavnog junaka, vodi kroz pakao koncentracionog logora. Film je autentičan portret Aušvica u posljednjim danima Drugog svjetskog rata, a glavni junak, bez ikakve nade da će preživjeti, sumanuto i tvrdoglavo želi samo jednu stvar: sahraniti dječaka za kojeg tvrdi da mu je sin. Film je osvojio Grand Prix na Festivalu u Cannesu i već tada postao jedan od značajnijih evropskih filmova 2015. godine.

Elma Tatragić

Sa dvije svjetske, jednom međunarodnom i sedam regionalnih premijera, Takmičarski program pokazuje nadmoć i snagu regionalnih kinematografija. Filmovi su snažni, inteligentni, slojeviti i hrabri, a donose uzbudljive priče koje će publika sigurno prepoznati.

piše: Elma Tataragić

Koliko vam se sviđa ova objava?

Kliknite na srce da ocijenite!

Prosječna ocjena / 5. Do sada ocjenjeno:

Objava nema ocijena! Budite joj prvi :)

sarajevo.co.ba

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *