Destrukcija ljudskog uma ima različite uzroke i razloge

Drugog dana “elementarne nepogode” mediji ugledaju jedan trolejbus na liniji i hitaju da jave:”uspostavljen je trolejbuski saobraćaj”. Taj jedan trolejbus vozi čitavih šest sati, pa onda opet, kada ugledaju drugi trolejbus na liniji, mediji javljaju “trolejbuski saobraćaj radi u punom kapacitetu”

GRAS u snijegu
GRAS u snijegu
Kada se u društvu povede riječ o vozačima kojima je to osnovno zanimanje, uvijek mi se pojavi slika vozača u Čileu koji su udruženo pomogli pad vlade Salvadora Aljendea. Naime, da bi srušili socijalističku vladu na američkom kontinentu, CIA je “potplatila” vozače koji su odbijali voziti i prevoziti ljude, robu, bolesnike… Doturanje živežnih namirnica iz Santjaga u druge dijelove Čilea je blokirano i time je Vlada Aljendea izgubila vjerodostojnost, što je pomoglo njenom uništenju ali i smrću kreatora ideja socijalizma u Južnoj Americi (Čileu).

Od tada sam “alergičan” na vozače (šofere) i sa indignacijom pratim njihove aktivnosti, pogotovo u javnom saobraćaju. Građani Sarajeva prate proteklih petnaestak godina situaciju u JP “Gras“ i ne mogu da se načude jalovošću vlasti (bilo koje!) koja ne zna, ne može, ne želi da konačno evropeizira ovu “firmu”, koja se zove “javno preduzeće”, kojeg finansiraju građani i postojeća vlast svakomjesečnim donacijama iz budžeta (čitaj-džepova građana). Mjenjaju se direktori, upravni odbori, vlade Kantona Sarajevo ali problem ostaje kontinuirano nerješiv u JP “Gras”.

Građaninu ostaje da se upita, kako je moguće da različite “postave” odgovornih struktura, upravljačkih i političkih, ne mogu da pokrenu JP “Gras“ na zadovoljstvo onih koji ih finansiraju?! Analizirajući probleme koji se saopćavaju javnosti, dolazi se do zaključka da u ovom “javnom preduzeću” vlada destruktivnost čitavu deceniju, a da to kantonalne strukture ne vide i ne žele da vide. Ako je pola članova Vlada i Ministarstva saobraćaja “točilo” gorivo na benzinskoj pumpi “Grasa“’, onda djelomično dolazimo do odgovora zašto su “korisnici goriva” tolerisali javašluk i destrukciju radnika “Grasa” (1500) !!!

U situaciji koja vlada ovih dana u Sarajevu, kada zbog “elementarne nepogode”, ne radi saobraćaj gradskim linijama, Vlada Kantona Sarajevo, javnim pozivom moli!! radnike “Grasa” da se jave na posao! A gdje su ti vozači-šoferi? Oni su “naradili” pa imaju slobodne dane, drugi su na godišnjem odmoru, treći na bolovanju, četvrti imaju “odobrenje” za privatne poslove i “firma” funkcionira sa polovinom zaposlenih. Sindikat “Grasa” kaže:”nećemo štrajkati 31.01.2012”, ali oni štrajkuju unutar preduzeća, jer ih nekažnjeno nema na poslu!

Drugog dana “elementarne nepogode” mediji ugledaju jedan trolejbus na liniji i hitaju da jave:”uspostavljen je trolejbuski saobraćaj”. Taj jedan trolejbus vozi čitavih šest sati, pa onda opet, kada ugledaju drugi trolejbus na liniji, mediji javljaju “trolejbuski saobraćaj radi u punom kapacitetu”. Treba konstatirati da su u laž uključeni i mediji (ne svojom krivicom) rukovodstvo “Grasa”, vozači i njihovi prateći pomagači u destrukciji. O tramvajima da ne govorimo. Njih jednostavno nema ko voziti i saobraćati utvrđenim voznim redom (šta je to?!)

Dugogodišnje direktorovanje Bime Jusufspahića ostavilo je pustoš u ovome preduzeću. Dovlačenje “kadrova” iz rodnog Sandžaka (vozača, konduktera, dispečera, revizora…) i iz druge države ostavilo je traga u destrukciji preduzeća koje je “na koljenima”. Ti kadrovi su prenijeli svoja ponašanja iz gudura i visoravni u Sarajevo na užasavanje građana koji su takvu tranziciju samo posmatrali i što je najgore, postali su žrtve primitivizma “đilkoških” ponašanja vozača, revizora i ostale bratije koja je “zagospodarila ” Grasom.

Pored svih napora da se stabilizira stanje u Grasu, ono se neće postići dok država (Kanton) bude imala “merhametli”dušu. Potrebno je educirati one koji su u kontaktu sa strankama (građanima). Pored ovih 1500 zaposlenih (ne)radnika, Gras bi trebao zaposliti 5-10 psihologa, da rade sa vozačima i revizorima. Pomogli bi i ispiti iz bontona (lijepog ponašanja i ophođenja). Pomogla bi i promjena liječničke komisije, koja izdaje dozvole za vožnju (rad) i uspostavljanje anamneza i dijagnoza za svakog vozača, pa ko je medicinski i mentalno zdrav-neka vozi! Ostali neka se liječe i neka više ne uznemiruju građane, rukovodstvo Grasa i kantonalne institucije.

Destrukcija ljudskog uma ima različite uzroke i razloge. Ponašanje radnika Grasa (izuzev časnih iznimaka) sa nasljeđenom 15-godišnjom destrukcijom treba eliminirati i konačno riješiti ovaj problem grada i približiti ga, barem u saobraćaju, drugim glavnim gradovima Europe!

piše: Kemal Mahić, tacno.net

Koliko vam se sviđa ova objava?

Kliknite na srce da ocijenite!

Prosječna ocjena / 5. Do sada ocjenjeno:

Objava nema ocijena! Budite joj prvi :)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *