Izložba Parno Gras u Collegium artisticumu

U okviru međunarodne manifestacije ‘Noć muzeja’ Gradska galerija Collegium artisticum će u subotu 18. maja 2013. godine biti otvorena za posjetioce od 10 do 23 sati.

Parno Gras
Parno Gras
Centar za savremenu umjetnost Sarajevo (SCCA) u saradnji sa Gradskom galerijom Collegium artisticum, 3. maja 2013. godine je otvorio izložbu ‘Parno Gras: mukline Evropljanura’ / ‘Bijeli Konj: zanemareni Evropljani’ umjetničkog fotografa Nihada Nine Pušije.

Zanemareni Evropljani

Otvorenje izložbe je održano uz razgovor na temu ‘Zanemareni Evropljani: kultura Roma i njene vrijednosti’, u okviru programa ART-BITRAŽA koji je galerija Collegium artisticum pokrenula kao jednu od platformi za registrovanje problema kulture, umjetničke i društvene kritike i pitanja struka likovnih i primijenjenih umjetnosti i arhitekture u Bosni i Hercegovini. U razgovoru su učestvovali: Nihad Nino Pušija (umjetnički fotograf), Hedina Tahirović Sijerčić (autorica, romska aktivistica i doktorant na Univerzitetu Leven u Belgiji), Dervo Sejdić (aktivista Informativnog romskog centra Kali Sara) i Moritz Pankok (Umjetnički direktor galerije Kai Dikhas, Berlin); moderator: Saša Madacki (direktor Centra za ljudska prava Univerziteta u Sarajevu).

Uz izložbu, u Klubu Collegium artisticum je 4. maja 2013. godine održao i Romsko poetsko popodne sa Vojislavom Vujanovićem i Hedinom Tahirivić Sijerčić.

Art-bitraža
Art-bitraža
Na inicijativu Nihada-Nine Pušije 1998. godine, Soros centar za savremenu umjetnost- SCCA (od 2000. – Centar za savremenu umjetnosti Sarajevo), organizovao je izložbu istraživačkog projekta Duldung* (fotografije, film, slajd-projekcije, serija intervjua – svjedočanstva), čiji je jedan od autora bio i Nino Pušija. Izložba ‘Parno Gras: mukline Evropljanura’ označava nastavak saradnje Collegium artisticuma sa ovim izuzetnim autorom, ako i nastavak bavljenja temama Drugih, posebno temom života romske populacije.

U okviru izložbe ‘Parno Gras’ su izloženi eksponati Rifeta Bajramovića iz kolekcije Muzeja grada Sarajeva.

Izložba ‘Parno Gras: mukline Evropljanura’ / ‘Bijeli Konj: zanemareni Evropljani’ bavi se životom romske populacije u Evropi i njihovim sudbinama; propitujući njihovu egzistenciju, društveni, politički i izbjeglički status na prijelazu između dva vijeka u evropskim zemljama kao što su Njemačka, Italija, Mađarska, Austrija, Rumunija, te zemljama bivše Jugoslavije.

Traženje mikrokozmosa

Nihad Nino Pušija
Nihad Nino Pušija
‘U zadnjih 20 godina Berlin je moj svjestan izbor mjesta življenja i fotografiranja. Ne postoji nijedna druga metropola na svijetu čije dvije odvojene polovice pokušavaju opet srasti. Nigdje drugdje ne možete naći i podijeljenost i sjedinjavanje Istočnog i Zapadnog bloka. U ovo doba tranzicije imam jedinstvenu priliku kretati se kao umjetnik, istražujući berlinske mikrokozmose poput njegovih ulica, štandove s hranom, pa čak i klupe u parku kao promjene u razvoju. Kroz moje oči stranca i s oruđem umjetničke fotografije, lica stanovnika postaju projekcije događaja. Fotografija je medij za (nanovo) stjecanje identiteta i slike o sebi. To vrijedi za subjekte koje uhvatim kao i za moje osobno iskustvo i ulogu unutar tog društvenog procesa tranzicije. Vrlo mi je važno pronaći strategije i načine kako iskomunicirati osobna iskustva kao dijelove cjeline i učiniti ih dostupnima. Romski narod u Europi i jedinstvene osobne priče njegovih pojedinaca u središtu su pažnje fotografije portreta na početku ovog stoljeća. Te fotografije pojedinaca postaju određujući dokumenti za cijele grupe ljudi. Moj je umjetnički cilj uporno tražiti mikrokozmose ovdje gdje živim i radim, hvatajući sitne promjene i ostajući pritom skroman, tako da će dobivene serije fotografija prkositi nejasnim generalizacijama mojeg okruženja i svakodnevnog života., kaže Pušija.

Umjetnički cilj Nihada Pušije je traženje ljudskih mikrokosmosa tamo gdje živi i radi, godinama prateći i bilježeći promjene u životima ljudi u njihovom okruženju, bez predrasuda, ali ne i bez emocija.

U središtu pažnje Pušijinih fotografskih potreta je romska populacija u Njemačkoj i Evropi, kao i njihove lične priče. Ove fotografije pojedinaca, nastale posljednjih dvadesetak godina, postaju jedinstveni dokumenti – grupni portret (obespravljenih) Roma.

* – Riječ DULDUNG (trpljenje, strpljenje) označava izbjeglički status u Saveznoj Republici Njemačkoj i definicija je za trpljenje nekoga ko se tu nalazi samo privremeno i koji, po mišljenju vlasti, može biti deportovan u zemlju iz koje dolazi u roku od par dana ili par sati, čim se za to stvore uslovi. Nije teško pretpostaviti pod kakvim psihološkim pritiskom su godinama živjeli naši ljudi u izbjeglištvu, posebno kada im je Duldung statusom onemogućeno raditi i studirati.

Koliko vam se sviđa ova objava?

Kliknite na srce da ocijenite!

Prosječna ocjena / 5. Do sada ocjenjeno:

Objava nema ocijena! Budite joj prvi :)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.