Milomir Kovačević Strašni samostalno u Umjetničkoj galeriji BiH

Sarajevo 1992 (foto: Milomir Kovačević Strašni)
Sarajevo 1992 (foto: Milomir Kovačević Strašni)
Najavljena samostalna izložba fotografija Milomira Kovačevića Strašnog će biti otvorena za posjetioce od 16. septembra 2010. godine u 20 sati, u prostoru Umjetničke galerije BiH.

Radi se o projektu koji nakon dvadeset godina pred publiku fotografijom donosi atmosferu neposredno prije prvih slobodnih demokratskih izbora u Sarajevu 1990. godine. Kroz medij dokumentarne, ali i umjetničke fotografije ispričana je priča o jednom vremenu koje je, sasvim sigurno, predstavljalo prekretnicu u životima svih nas, čega ćemo svjesni postati tek naknadno. Na izravan, ali nenametljiv način nudi se pregled naše skorije prošlosti.

Djela u sebi sadrže vješto ukomponiran spoj umjetničke naracije, faktografske surovosti i autorove osviješćenosti o važnosti trenutka i djelovanja. Izložba imponzantnog opsega, će biti predstavljena uoči predstojećih Općih izbora, čime direktno doprinosi podizanju svijesti biračkog tijela.

“Želja mi je da ovom izložbom prikažem to vrijeme promjena i da ga stavim u određeni kontekst društvenih promjena, što već sada predstavlja istoriju Sarajeva i BiH. Isto tako želja mi je da probudimo pažnju građana na važnost i njihovu obavezu da glasaju i da rješavaju svoju sudbinu parlamentarnim putem preko državnih institucija i drugih nevladinih organizacija”, kaže Milomir Kovačević, povodom svoje samostalne izložbe.

Milomir Kovačević Strašni
Milomir Kovačević Strašni
Milomir Kovačević je rođen 1961. godine. Fotografijom se počinje baviti sa 17 godina u Univerzitetskom foto kino klubu “Cedus”, a članom ULUPUBiH-a postaje 1989. godine. Od početka njegov opus posvećen je životu na ulicama, kao i kulturnim događanjima u Sarajevu.

Devedesetih postaje jedan od najzapaženijih fotohroničara grada. Angažman fotoreportera u različitim revijama nije doprinio da njegov rad poprimi senzacionalistički karakter niti bi njegove fotke imale kratak rok trajanja. Naprotiv, njegov rad pokazuje interes za najrazličitije teme tadašnjeg društva. Od onih svakodnevnih, često neprimjetnih u kolotečini svakodnevnice, do onih koje otvaraju neke od, za to doba, tabu-tema.

Serije fotografija s temama iz Međugorja, zatvora, buvljaka, rock koncerata, navijača, grafita, pioniri, Titove fotke po izlozima za posljednji Dan Republike…, samo su neke po kojima je Kovačević postao poznat.

Početkom devedesetih Kovačević svjedoči dubokim društvenim promjenama u zemlji – odumiranju jednog sistema, epohe komunizma i stvaranju novog. U tom periodu nastaju serije posvećene prvim demokratskim izborima, stranačkim mitinzima, stvaranju novih partija, nove vlasti, mirovnim manifestacijama.

Paralelno bilježi i svakodnevni kulturni, politički i sportski život grada. Početkom ‘92, on prati izbliza sve ono po čemu će Sarajevo tragično biti poznato u cijelom svijetu. Iz dana u dan svjedoči sa svojim aparatom život opkoljenog grada iznutra. Svoju ličnu tragediju i tragediju građana Sarajeva dosljedno bilježi i o tome svjedoče njegove fotografije.

One se drastično razlikuju od fotografija stranih kolega. Dok su oni vrebali da na što bizarniji način uhvate smrt, on je bilježio život i otpor tom teškom vremenu.U tom haosu pokušavao je da stvori, makar na fotografijama, nešto skladno i vizuelno čisto. Svojim djelom nastoji pružiti otpor i suprotstaviti se totalnoj destrukciji grada.

Godine 1995. godine odlazi u Pariz gdje dočekuje kraj rata u BiH. Izlaže po cijeloj Francuskoj te u International Center of Photography u New Yorku.

Za svoj rad dobitnik je mnogih priznanja, a posljednje je od predsjednika Francuske gdje je proglašen Vitezom sa zaslugama za svoj fotografski rad i angažman. Danas živi i radi u Parizu.

Vrijeme: od 16. septembra do 9. oktobra 2010
Mjesto: Umjetnička galerija BiH, Sarajevo

mapa područja

Pogledajte mapu

Koliko vam se sviđa ova objava?

Kliknite na srce da ocijenite!

Prosječna ocjena / 5. Do sada ocjenjeno:

Objava nema ocijena! Budite joj prvi :)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *