Muzikoterapeutska podrška za djecu s poteškoćama u razvoju

Jedini specijalizirani muzikoterapeuti u BiH Larisa Begić i Nataša Zuko provode projekt ‘Muzikoterapeutska podrška za djecu s poteškoćama u razvoju’.

Djeca sjajno reaguju na muziku
Djeca sjajno reaguju na muziku
Tokom osam mjeseci koliko traje realizacija projekta u sarajevskoj Osnovnoj školi Kovačići biće uključeno dvadesetoro djece s posebnim potrebama. Namjera je da putem muzikoterapije pomognu oboljeloj i djeci s poteškoćama u razvoju: ‘Nakon rata u BiH su bile velike potrebe za muzikoterapijom, posebno kod djece koja su doživjela određene traume’, kaže profesorica klavira Larisa Begić, predsjednica Udruženja muzikoterapeuta.

Begić je s kolegicom Natašom Zukom nakon završene Muzičke akademije u Sarajevu školovanje nastavila na Kraljevskom muzičkom koledžu u Stocholmu, gdje su se obje pohađajući dvogodišnji postdiplomski studij specijalizirale za muzikoterapeute.

Švedska razvojna agencija – SIDA namjeravala je realizovati projekat kojim bi švedski muzikoterapeuti dolazili u Bosnu i Hercegovinu. Profesorica Ingrid Hammarlund predložila je da oni finansiraju obrazovanje studenata iz BiH, koji bi se specijalizirali za muzikoterapeute. Četiri Bosanke su dobile stipendiju Švedske razvojne agencije, a među njima su bile Begić i Zuko koje su se nakon usavršavanja u Stocholmu vratile u Sarajevo gdje sada rade kao specijalizirani muzikoterapeuti.

Ovaj vid terpaije uglavnom se provodi u Muzičkom centru Pavarotti u Mostaru, na Pedijatrijskoj klinici na Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu, te sarajevskim osnovnim školama ‘Kovačići’ i Centru ‘Vladimir Nazor’.

Muzikoterapija pretstavlja korištenje svih muzičkih elemenata u poboljšanju kvaliteta života. Sa djecom koja nisu u mogućnosti verbalno komunikacirati, muzikom je veoma lako uspostaviti kontakt jer svako dijete reaguje na muziku. Muzikoterapeut najprije mora utvrditi koje smetnje ima dijete, a zatim slijedi period procjene, opservacije, te određivanje ciljeva terapije i njeno trajanje, a tehnike rada moraju se prilagođavati potrebama djeteta.

Posebne rezultate muzikoterapeuti postižu s autističnom djecom koja dobro reaguju na muziku. I djeca sa Daunovim sindromom ili Cerebralnom paralizom mogu se liječiti muzikoterapijom.

‘Radeći s djecom oboljelom od cerebralne paralize, koja su imala poteškoće s finom motorikom, postigla sam da su s namjenskim instrumentima vježbali, te napredovali u smislu motorike i mogli su da usavršavaju taktilne pokrete.’, kaže profesorica Larisa Begić.

Nataša Zuko je, radeći u Centru ‘Vladimir Nazor’, postigla veliki napredak s djecom koja imaju verbalne poteškoće i koja su nakon nekoliko muzikoterapija počela da govore, da sklapaju riječi, a postigli su i veću pokretljivost. Zahvaljujući rezultatima dosadašnjeg rada mnoge osnovne i srednje škole pokazale su interes za angažmano muzikoterapeuta.

Koliko vam se sviđa ova objava?

Kliknite na srce da ocijenite!

Prosječna ocjena / 5. Do sada ocjenjeno:

Objava nema ocijena! Budite joj prvi :)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *