Na putu: Odlične kritike svjetskih medija

Zrinka Cvitešić, scena iz filma 'Na putu'Film Na putu, bh. rediteljice Jasmile Žbanić premijerno prikazan na 60. filmskom festivalu u Berlinu polučio je odlične kritike dva renomirana filmska magazina – Variety i Screen, iz kojih prenosimo neke dijelove.

Magazin Screen o filmu piše: “Lucidna vizualnost i narativna realizacija sa karizmatičnom Zrinkom Cvitešić u glavnoj ulozi izdižu ovaj film od shematskih, socijalno orijentiranih drama. Pričanjem priče iz sekularne ženske perspektive, Jasmila Žbanić preispituje običaje i socijalnu strukturu islama, i to na način kojim fundamentalizam još može cvjetati u društvu koje još uvijek nosi ožiljke gorke socijalne podjele proistekle iz nedavnog rata. Žbanić sažeto prikazuje ovozemaljski osjećajni Lunin šok izazvan Amarovim novim asketskim stavovima. Isto tako osjećajno, Žbanić prenosi i duhovnu privlačnost islamske muzike, teksta i zajednice: u džamiji i scenama u kampu shvaćamo zašto pjesma i molitva mogu biti tako umirujuće za Amarovu turbulentnu dušuâ”.

“Ova solidna, nesenzacionalistička drama odnosi se najviše na Lunine stavove i predrasude o islamu. Čak iako nam, na kraju, Žbanić ne donosi ništa iznenađujuće, njen film je ozbiljan istraživački poduhvat. Detaljno istražen i djelimično sniman u pravim džamijama, Na putu donosi koncizno dramsko objašnjenje sukoba tradicionalnog islama i sekularnog modernizma, pogotovo kada se odnosi na različita iskustva žena kao što su Luna i pokrivena Nađaâ”, piše Screen.

Iako koncizan scenarij i precizna montaža Niki Mossboeck igraju veliku ulogu u podcrtavanju provučenih tema, zapravo je gluma ta koja, na kraju, osigurava ostvarivanje svih prstenova priče. Cvitešić blista u glavnoj ulozi, dok urođena ljubaznost Karanovićeve čini veliki doprinos u portretiranju podvrgnutih žena. Njena relativno mala uloga filmu osigurava uravnoteženost te ne-osuđivanje, već samo posmatranje vehabijskog načina života, piše magazin Variety.

Koliko vam se sviđa ova objava?

Kliknite na srce da ocijenite!

Prosječna ocjena / 5. Do sada ocjenjeno: