Svojevremeno najcjenjeniji brod na ovim prostorima – Titov “Galeb” – jučer je, na usmenoj javnoj aukciji, prodan Gradu Rijeci za tričavih 150'000 američkih dolara.
Riječka Gradska uprava je jedina predala ponudu za kupnju legendarnog “Galeba”. Prema odluci suda, Uprava će postati vlasnica broda nakon što uplati novac te rješenje o dosudi broda postane pravomoćno.
Advokat dosadašnjeg vlasnika broda, tvrtke Placid Sea iz Liberije je dao nekoliko primjedbi u vezi s prodajom, a o njima će se sud očitovati u pisanom rješenju o dosudi broda.
“Galeb” je inače procijenjen na 275'194 dolara, a najniža prihvatljiva ponuda bio je utvrđeni iznos od 150'000 dolara koliko je ponudio grad Rijeka.
“Galeb” je već osam godina uvezan u brodogradilištu “Viktor Lenac” u kojem je privremeno konzerviran i saniran. Ministarstvo kulture Republike Hrvatske ga je 2006. godine proglasilo kulturnim dobrom.
Prema odluci riječke gradske Uprave iz 2007. godine, privremeni skrbnik “Galeba” je bio Odjel gradske uprave za kulturu, a za popravak je iz gradskih prihoda od spomeničke rente osigurano pola miliona kuna. Ministarstvo kulture je 2007. godine utvrdilo da je brod u vrlo lošem stanju i da može potonuti, pa je upozorilo vlasnika da spriječi njegovo propadanje. Vlasnik nije reagovao na upozorenje, pa je Ministarstvo predložilo da grad Rijeka imenuje privremenog skrbnika koji će popraviti oštećenja.
Brod “Galeb”, dugačak 116,7 i visok 8,75 metara, sa gazom od 5,9 metara i nosivosti 1930 tona je izgrađen 1938. godine u brodogradilištu Ansaldo u Genovi, namjena mu je bila da bude teretni brod. Potopljen je u Drugom svjetskom ratu, a nakon rata je uređen kao putnički brod za potrebe Josipa Broza Tita. Oprema za klimatizaciju, navigaciju i komunikaciju, nekad luksuznoga putničkog broda, je djelomično ili potpuno uništena i pokradena.
Srbijanske i crnogorske vlasti su prodale “Galeb” grčkoj firmi “Placid Sea” i brod je dotegljen u “Viktor Lenac”. Obzirom da vlasnik nije podmirio višegodišnje troškove agencije i pomoraca koji su nadzirali brod, na riječkom Trgovačkom sudu je pokrenut spor i prodaja broda, a vlasnik je uložio nekoliko prigovora.
Pravo prve kupnje je imala Republika Hrvatska, Primorsko-goranska županija i grad Rijeka, a to pravo prva je mogla ostvariti riječka gradska uprava i Županija.