Sarajevska zaobilaznica: Niko nije kriv

Sarajevska zaobilaznica
Sarajevska zaobilaznica
Sarajevska zaobilaznica prijeratni je projekat. Realizacija je počela još 2007. godine, a i dan danas trpimo gužve. Rokovi su probijeni, a čini se da će se obistiniti svojevremena upozorenja domaćih firmi da će strani izvođač ne samo probiti rokove već i znatno više naplatiti za dogovorenih 11 kilometara puta. I nikom ništa.

Po svemu sudeći, još ćemo dugo gubiti živce i vrijeme u nepreglednim kolonama kako bismo ušli u glavni grad ili, pak, iz njega izašli. Prijeratni projekt vrijedan 130 milona eura pod nazivom “Sarajevska zaobilaznica”, čija je izgradnja konačno i počela prije tri godine, ne ide planiranim tokom. Izvođač radova prve od ukupno tri dionice nije ispoštovao ovogodišnji rok za završetak radova. Mnogo je veći problem eksproprijacija zemljišta, koja na drugoj ide jako sporo, a za tu namjenu za treću nije ni osiguran potrebni novac.

Ugovoreni rok za završetak radova na petlji Butila, prvoj od tri dionice zaobilaznice, istekao je prije desetak dana, a radovi nisu završeni. Projektna vrijednost ove dionice je 70 miliona eura, a izvođač radova – slovenska firma SCT posao je dobila na osnovu ponuđenih 57 miliona. Nije jasno kako se to moglo desiti, ali izvođač u međuvremenu ostaje bez novca, te početkom ove godine traži dodatnih 16 miliona eura, koje nisu dobili. Predviđena kazna za nepoštivanje ugovora neće se odmah početi naplaćivati, jer je izvođač podnio zahtjev za produženje ugovora, odnosno, roka za završetak radova, koji do kraja ovog mjeseca mora opravdati.

„Ukoliko obrazloženja budu razumna i prihvatljiva za taj rok, produžiti će im se ugovor, a poslije tog perioda obračunavaju im se penali koji iznose jedan promil svaki dan, odnosno, maksimalno do 10% vrijednosti ugovoraâ”, kaže direktor JU Direkcija cesta Federacije BiH Ljubo Pravdić,.

Nije najveći problem nepoštivanje roka za završetak radova na prvoj dionici, jer i kada se ona i izgradi bit će samo spomenik ukoliko ne bude spojena na drugu i treću. Jedino pravo rješenje je kompletan završetak Sarajevske zaobilaznice, što neće biti moguće sve dok Vlada Kantona Sarajevo ne osigura novac za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. Naime, Vlada Federacije BiH je u drugom mjesecu ove godine osigurala novac za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa za drugu dionicu, a Općina Novi Grad trenutno radi na eksproprijaciji zemljišta.

S druge strane, novca za treću dionicu, što je prema ugovoru potpisanom 2008. godine obaveza Vlade KS-a, nema. Iz Kantona ističu da se u cijelu priču o eksproprijaciji zemljišta ušlo politički, s dobrom voljom, ali bez plana, te da se odmah znalo da novca neće biti. Premijer Kantona Sarajevo Besim Mehmedić kaže da ta dionica nije imala urbanističku dozvolu u vrijeme potpisivanja ugovora, pa se nije ni mogla raditi eksproprijacija.

Inače, ukupna vrijednost izgradnje Sarajevske zaobilaznice kao dijela autoputa 5C je 130 miliona eura, a do 2005. godine je osigurano 87,5 miliona kreditnih sredstava. Osiguranje novca za poslove poput izmještanja instalacija, rješavanja imovinsko-pravnih odnosa obaveza je vlada. Federalna je dosad završila svoj dio posla, te dala 40 miliona maraka za eksproprijaciju zemljišta, a kantonalna, kao što smo rekli, nije dala ništa. Da kažemo i to da su ugovori za kredite više puta produžavani te da i za radove koji nisu počeli plaćamo kamate. Kao i obično, račun za nesposobnost domaćih vlasti platit će građani.

piše: Mirela Gradišić

Koliko vam se sviđa ova objava?

Kliknite na srce da ocijenite!

Prosječna ocjena / 5. Do sada ocjenjeno:

Objava nema ocijena! Budite joj prvi :)

Objavljeno u Nekategorisano

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *