Tunel je preživio rat ali ne i mir. Danas su na određenim pozicijama vlasti u raskomadanoj Bosni i Hercegovini isti oni ljudi koji su je ubijali, a zločinci i dalje hodaju slobodno

Kada se rodila ideja o izgradnji tunela ispod piste sarajevskog aerodroma, kako bi se opkoljeno Sarajevo povezalo sa ostatkom bosanskohercegovačke teritorije, mnogima se dojmila čudnom.
Krajem jula 1993. godine u Sarajevu je, nakon višemjesečnog kopanja u najprimitivnijim uslovima, otvoren “Tunel D-B” koji je, u periodu od 1993. do 1995. godine, za grad koji je već trpio žestoku opsadu, značio život. Tunel je napravljen ispod aerodromske piste i povezivao je dvije teritorije (Dobrinja i Butmir) koje je su bile pod kontrolom Armije Republike Bosne i Hercegovine. Dug je oko 720 metara, a visok, zavisno od dijela, između 1,5 metara 1,8 metara.
U zvaničnim razgovorima Armije RBIH i Ujedinjenih nacija tunel se vodio pod imenom ‘Tunel kojeg nema’ i u vremenu opsade je važio za najstrožiju tajnu Sarajeva jer je kroz njega u Sarajevo dolazila hrana, cigarete, oružje…

Nedostatak materijala za podgradu tunela predstavljao je još jedan veliki problem. Čak je bilo teško doći i do alata za kopanje.
Tokom 1994. godine kroz tunelom su postavljene šine po kojima su išla niska kolica kako bi prebacivanje robe lakše išlo. Iste godine za tunel je saznala Vojska Republike Srpske, koja je po naredbi ratnog zločinca Ratka Mladića, neuspješno pokušavala kopanjem drugog tunela i preusmjeravanjem rijeke Željeznice potopiti jedini zemni spoj grada sa ostatkom svijeta.
Tunel je preživio opsadu ali ne i mir. Danas su na određenim pozicijama vlasti u raskomadanoj Bosni i Hercegovini isti oni ljudi koji su je ubijali, a zločinci i dalje hodaju slobodno. Država dugo nije bila zainteresovana za ovu jedinstvenu uspomenu na ubijanje jednog grada, pa je sve do 2013. godine u kući porodice Kolar, na isključivo ličnu inicijativu vlasnika kuće postavljena autentična muzejska postavka koja svjedoči o jednom bezumnom vremenu, da bi tek 26. aprila 2013. godine ispred ulaza u tunel sa butmirske strane, uz intoniranje himne, bila izvršena svečana primopredaja objekta TUNEL SPASA. Ministarstvo za boračka pitanja Kantona Sarajevo je upravljanje nad ovom kulturno-historijskom i turističkom destinacijom ustupilo Fondu Memorijala i od tada Tunel spasa – naziv koji mu je u narodu dodijeljen zbog značaja koji je imao za Sarajevo, tj. Objekat D-B djeluje kao Spomenički kompleks Tunel D-B.

Ulaz u Tunel spasa, Sarajevo
I have one postage stamp issued by Bosnia & Herzegovina in 1998 depicted this Sarajevo tunnel. I will write one article on stamp club publication on this tunnel. I will use this photo ob this publication. Please allow me to reuse this photo.
Dear s.miura,
yes, you can use this photo, and please send us the article, we'd like to publish it as well.