Strah od letenja u Zvonu

‘Nebo je uzbudljivo i nepredvidljivo mjesto.’ (Katsuhiro Saiki)

Strah od letenja, Igor Bošnjak
Strah od letenja, Igor Bošnjak
U sarajevskoj galeriji ‘Zvono’ će u subotu, 31. augusta 2013. godine od 21 sat biti otvorena izložba ‘Strah od letenja’ umjetnika Igora Bošnjaka, a pored izložbe, publika će na otvoranju imati priliku pogledati video radove i učestvovati u diskusiji sa autorom.

Koncept radova ‘Strah od letenja’ (Fear of flying), jeste skup minimalističkih fotografija radjenih analognom tehnologijom (35mm film). Nakon razvijanja film je skeniran, te su zapisi prebačeni u digitalno okruženje i zatim printani. Namjere je bila je da sa što manje elemenata na fotografiji dosegne nulto stanje objekta. Takvo stanje objekta (fotografije kao objekta) ima za cilj da svede tj. da poništi sve moguće punktume.

Strah od letenja, Igor Bošnjak
Strah od letenja, Igor Bošnjak
Predstava posmatrača, tj. subjekta takođe se svodi na određeno ‘stanje mirovanja’ odnosno kontemplativne percepcije. Značenje fotografije počinje na površini. Ono se može obuhvatiti jednim jedinim pogledom, ali onda ostaje površno. Ukoliko želimo produbiti značenje, moramo dozvoliti pogledu da luta po površini, što bismo mogli označiti kao skeniranje.

Značenje fotografije koje se otkriva tokom skeniranja predstavlja sintezu dviju intencija, one koja se manifestuje u slici i intencije posmatrača. Shodno tome fotografije nisu denotativni (jednoznačni) simbolni kompleksi, već konotativni (višeznačni) simbolički kompleksi; oni otvaraju prostor interpretacijama.

Igor Bošnjak
Igor Bošnjak
Fear of flying odlikuju se promišljanjem značenjskih i perceptivnih relacija medija fotografije, ističu klasičnu dihotomiju denotativnog i konotirajućeg sadržaja fotografske slike pomjerajući je ka krajnostima u jednostavnim minimalističkim kompozicijama. Ovakav minimalizam je blizak autorima savremene japanske fotografije kao npr. u radovima čuvenog japanskog umjetnika Katsuhiro Saiki-a.

Taj izraz, minimalizam, podrazumjeva aktivnost da svede fotografiju, sliku ili skulpturu na suštinsko, u ovom slučaju (fotografiju) na njenu esencijalnu srž i ontološku ogoljenost. Ta ogoljenost ge-ometri-jskog tj. praznog prostora se odnosi na zahtjev da se dosegne čista praznina ili odredjeno stanje ništavila, unutar parergonskog prostora fotografije.

‘Punctum jedne fotografije je onaj slučaj koji me bocne, ali i ranjava, bode. On ne uvažava moral ili dobar ukus, on čak može biti i nepristojan. U fotografiji nikad ne mogu negirati da je stvar bila tu. Tu postoji stanje dvostruke povezanosti: stvarnost i prošlost. To je sama suština, NOEM (to-je-bilo) fotografije. Ono što obeležava društva koja se nazivaju napredna, jeste to što ta društva danas troše slike, a ne više, kao ona ranija, verovanja; ona su zato slobodoumnija, ali su i «lažnija» (manje autentična).’ (Bart, Rolan, Svetla Komora, Rad, Beograd, 2006)

Igor Bošnjak, rođen je 1981. u Sarajevu. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Trebinju, odsjek slikarstvo. Magistrirao na Interdisciplinarnim studijama teorije umjetnosti i medija na Univerzitetu unetnosti u Beogradu, gdje je apsolvirao i doktorske studije na istoj grupi. Pretežno se bavi videom, konceptom, instalacijom i fotografijom. Takodje se bavi kustoskom praksom video umjetnosti i radi kao freelance teoretičar. Trenutno živi i radi kao asistent na Akademiji likovnih umjetnosti u Trebinju.

Koliko vam se sviđa ova objava?

Kliknite na srce da ocijenite!

Prosječna ocjena / 5. Do sada ocjenjeno:

Objava nema ocijena! Budite joj prvi :)

sarajevo.co.ba

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *