Dižemo glas protiv zaključanih vrata kulturnih ustanova koji postaju dominantna slika naše realnosti.

Povodom najave konačne deložacije i jednostranog raskida Protokola o saradnji između Centra Skenderija i Centra kulturnih aktivnosti (CeKa) Charlama, u ponedjeljak 3. decembra 2012. godine od 8 do 20 sati, u prostoru Charlame će biti upriličeni brojni umjetnički sadržaji i performanski bh. umjetnika.
Uz projekat prezentacije savremene bh. i svjetske umjetnosti ‘Subdokumenta’ , ‘Emporio Dangularium’ (u čijoj postavci se nalaze radovi nekih od najznačajnijih savremenih umjetnika, regionalne, evropske i svjetske scene) i Charlama Depot Galerija, CeKa Charlama na čelu sa Jusufom Hadžifejzovićem danas je jedna od najaktivnijih nezavisnih umjetničkih organizacija u Bosni i Hercegovini.
O uspjesima i specifičnom kreativnom djelovanju umjetnika u neformalnom galerijskom prostoru izvještavali su i svjetski mediji poput New York Timesa, La republice, Wiena Internationala i drugih.

Charlama je ugostila i brojne studente evropskih umjetničkih akademija od Beča, preko Štokholma do Berlina i Bauhaus akademije. Svoj rad umjetnici koji dijeluju u prostoru Charlame predstavili su svjetskim muzeolozima i galeristima prilikom CIMAM-ove posjete Sarajevu, a sa djelovanjem ovog nezavisnog umjetničkog projekta upoznali su se između ostalih najveći živući galerista Rene Blok i jedan od najznačajnijih reditelja današnjice Vim Venders koji su posjetili Charlamu.
Marko Brecelj, Kemal Hadžić, Šahin Šišić, Ante Kainović… samo su neki od umjetnika koji su imali izložbe u Charlami, a u stalnoj postavci ‘Emporio Dangularium’ nalaze se djela umjetnika poput Dimitri Prigova, Donate Venders, Vlade Marteka, Neše Paripovića, Raše Todosijevića, Milije Pavićevića, Saše Bukvića, Danice Dakić, Maje Bajević, Alme Suljević, Damira Nikšića i drugih atora svih generacija i sa različitih strana svijeta.

Uz simboličnu i skromnu trpezu poput kuhanog krompira, za trpezarijskim stolom među vrhunskim djelima savremene vizuelne umjetnosti, okupljali su se mnogobrojni autori, razmjenjujući mišljenje, kreirajući ili dovršavajući vlastite umjetničke projekte.
Tokom nesreće koja je zadesila Japan, Charlama se protvorila u atelje u kom su svoje radove za humanitarne potrebe radili neki od najpriznatijih bh. umjetnika.
Stalna gošća i saradnica projekta bila je i dr. Simoneta Luks, profesorica istorije savremene umjetnosti na Sapienza univerzitetu u Rimu.

Prva izložba u okviru projekta ‘Subdokumenta’ bila je ‘Sobe Lucije Pjanto’. Riječ je o dijelu kolekcije jedne od najvećih evropskih kolekcionarki koja je bila česta gošća Charlame.
Oaza savremene umjetnosti zahvaljujući kojoj smo bili bliže svijetu u bosanskohercegovačkim okvirima postaje mjesto nad kojim se vrši prinudna deložacija na osnovu jednosmjerne odluke o raskidu Protokola o saradnji izmedju Centra Skenderija i CeKa Charlame, koji nikada od strane Skenderije nije bio ni poštovan.

Umjesto da neformalno i nenametljivo zahvaljujući Charlami budemo mjesto u koje će svjetski galeristi, kustosi i umjetnici dolaziti i otkrivati talente bh. umjetnosti, pretvorićemo kultni sarajevski prostori (Skenderiju) u mjesto susreta i razmjena ideja iz oblasti turbo-folka i njemu sličnih pravaca.
Dižemo glas protiv zaključanih vrata kulturnih ustanova koji postaju dominantna slika naše realnosti.
U ponedjeljak, 3. decembra 2012. godine, budite uz Charlamu i njene umjetnike od 8 do 20 sati, kada će biti organizovan cjelodnevni umjetnički program, u nadi da zajednički možemo poslati glasniju poruku protiv nehumanih uslova u kojima umjetnici rade i institucije kulture djeluju.