Vaya Con Dios u Sarajevu

Vaya Con Dios
Vaya Con Dios
U dvorani “Mirza Delibašić” KSC Skenderija u petak 18. juna/lipnja, sa početkom u 21 sat, bit će održan koncert grupe Vaya Con Dios.

Vaya Con Dios su bosanskohercegovačkoj publici dobro poznati po sjajnim pjesmama “Nah Neh Nah”, “Don't Cry for Louie”, “Puerto Rico”…

Lisa Bradshaw: Prvi put kada je nastupila na sceni bilo je to u mjuziklu o Jacquesu Brelu. Sada, 25 godina kasnije, Dani Klein, glas grupe Vaya Con Dios, konačno je snimila album na francuskom jeziku.

Bio je to rizik za koji je rekla da ga nikada neće poduzeti. Nasmiješi se kada se sjeti kako je nekoć jednom novinaru objašnjavala da su gotovo sve njene pjesme napisane na engleskom jeziku, jer se ne želi natjecati sa velikim francuskim tekstopiscima. Ipak, nakon dvije godine neprestane saradnje sa vrhunskim muzičarima i buđenja usred noći samo da zapiše onu pravu, odgovarajuću riječ, album “Comme on est venu…” bio je spreman da dokaže kako snažan glas, nabijen emocijama u kombinaciji sa poetičnim tekstovima podiže muziku daleko iznad jezičkih barijera.

Bilo je to prije više od 20 godina kada su Dani Klein, Dirk Schoufs i Willy Lambregt izdali prvi album njihovog gypsy-blues trija Vaya Con Dios. Stručnjaci iz muzičke industrije, pa čak i njihovi prijatelji, rekli su im da nikada neće uspjeti, jer je njihov akustični zvuk bilo teško kategorizirati i prodati. I zaista su bili eklektični: mješavina bluesa uronjenog u lounge, latino popa i Memphis soula. Ipak, od njihovog prvog seksi i drskog hit singla Just a Friend of Mine, bend je postao dobro poznato ime u Belgiji.

Dvije godine kasnije, nakon pojavljivanja njihovog drugog albuma po imenu Night Owls, ostvarili su i međunarodni uspjeh. Nakon perioda sintetiziranog novog vala koji je dugo vremena dominirao scenom, ljubitelji muzike bili su žedni dirljivih ritmova, pa je neobični belgijski bend bio upravo ono što im je trebalo. Tako da su i jazzy gitare pjesme Nah Neh Nah kao i spori i senzualni glas Dani Klein u klasiku What's a Woman, postali instantni hitovi.

Između neprestanih turneja i televizijskih pojavljivanja, publika je svaki put bila iznenađena i oduševljena Belgijankom čiji glas kao da je pripadao pjevačici bluesa sa američkog juga. I nakon dvije decenije taj glas nije izgubio snagu.

Dubok, osjećajan i u potpunosti samouvjeren, glas Dani Klein ostaje vam u glavi još dugo nakon što završite sa slušanjem CD-a.

Zbog velikog pritiska slave, bend se uskoro raspao. Nedugo potom Dirk Schoufs je tragično preminuo, a Dani se morala sabrati i odlučiti šta dalje. Odlučila je nastaviti kao solo umjetnica pod imenom Vaya Con Dios, što je bio njezin način odavanja počasti muzičarima koji su stvorili bend i onima koji su joj željeli pomoći da nastavi.

Bila je to ispravna odluka. Tri albuma i dvije kompilacije kasnije Vaya Con Dios prodala je više od 10 miliona albuma i stekla fanove širom svijeta.

Tekstovi niza hitova, koji uključuju pjesme Puerto Rico, Heading for a Fall i Don't Break My Heart, duboko su emocionalni, poetični i melanholični, a govore o prekinutim vezama i tvrdoglavim poricanjima.

Album Comme on est venu… nastavlja tu tradiciju. Zbog ljubavi prema velikim francuskim kompozitorima – Jacquesu Brelu, Georgesu Brassensu i Barbari, Dani metaforično pjeva o ljubavi kao o brodolomu, o jednostavnoj ljepoti koja olakšava tugu, o životu i smrti i svemu onome što se nalazi između to dvoje.

“Pomalo se vraćam svojim korijenima”, kaže Dani koja je odrasla slušajući francuske pjevače na radiju.

Sa druge strane, kao tinejdžerka Dani je postala ovisna o soulu, plešući uz muziku Otisa Reddinga i Arethe Franklin u briselskim noćnim klubovima.

“Poenta rhythm & bluesa je u toplim glasovima i groovy ritmovima, dok su kod francuskih pjesama tekstovi veoma važni”, kaže Dani. Od svojih ranih dana pokušava “vjenčati” ta dva pravca, a album Comme on est venu… jesavršena kombinacija ta dva muzička stila.

Saradnja je jedan od glavnih načina za postizanje savršenstva u muzici. Dani je koautor većine pjesama na albumu, a sarađivala je i sa raznovrsnom i talentovanom grupom muzičara, uključujući Manuela Istacea (poznatijeg kao Uman) i Luca Weissera (koji je za nju napisao hit Don't Break My Heart), autora četiri pjesme na ovom albumu. “Zaista mi se sviđa kako Uman piše, to me čini bezbrižnom”, objašnjava Dani.

“Carmelo Prestigiacomo, (sa kojim je Dani i ranije pisala pjesme poput Time Flies), dolazio je kod mene kući i sa sobom donosio svu opremu za snimanje. Počeo bi svirati nešto ponovo, i ponovo, i ponovo, a ja bih počela pjevati. Odjednom bih je napisala; pjesma je nastala odjednom. Sa drugim pjesmama mi je ponekad trebala i godina dana za pronalaženje prave rečenice.”

Francuske pjesme Luca Weissera našle su mjesto u njenoj glavi od prvog trena kada ih je čula, prije 20 godina, i sada je bilo pravo vrijeme da otpjeva neke od njih.

Kao dodatak ovoj mješavini talenata, na albumu Comme on est venu… nastupaju i dvijebelgijske živuće legende. Toots Thielemans, svjetski poznati jazz muzičar koji je prije 50 godina ponovo “izumio” sviranje harmonike, “posuđuje” svoj instrument pjesmi Il restera toujours, a virtuoz jazz gitare Philip Catherine “posuđuje” svoju ruku pjesmi La vie c'est pas”.

Na albumu Comme on est venu… nalaze se još dvije pjesme posvećene francuskim kompozitorima i pjesnicima. Riječ je o obradama pjesama legendarnog kantautora Lea Ferra. Jedna je Vingt ans, a druga Pauvre Rutebeuf – poema pariškog pjesnika Rutebeufa iz 13. stoljeća, za koju je Leo Ferra napisao muziku.

Album je zatvoren dirljivom instrumentalom koju je napisao Danin otac Charles Schoovaerts, koji je preminuo ubrzo nakon što je pjesma snimljena.

Sva ta eklektičnost trebala je i jakog producenta. Sin Dani Klein, Simon Schoovaerts (aka DJ Le Saint), preuzeo je taj posao, usko sarađujući sa vrhunskim muzičarima poput: Williama Lecomtea, Salvatorea La Roccae, Hansa van Oosterhouta, Reda Gjecija, Tima de Jongha, Francisa Pereza, Ronyja Verbiesta i Brune Castelluccija, kako bi napravio savršen zvuk i atmosferu finalnog proizvoda. Preduvjet za to je bio i bliski radni odnos s Danielom Leonom, inžinjerom u briselskom studiju Igloo.

Osim pisanja pjesama i snimanja sa muzičarima, Dani je sa njima bila i na višegodišnjoj turneji širom svijeta. Od Istanbula do Helsinkija, od Jerusalema do Montreala, od Petrograda do Bejruta i natrag, grupa Vaya Con Dios je održala na stotine koncerata u više od 40 zemalja svijeta i većina tih koncerata bila je rasprodata.

Zbog toga bi trebala biti spremna i za sljedeći koncert u Briselu, 19. januara, na kojem će biti izvedene pjesme sa albuma Comme on est venu… Nakon toga slijedi još jedna svjetska turneja u stilu kabarea, uz nove pjesme i priliku za upoznavanje Dani Klein.

Oni koji su upoznati sa opusom Vaya Con Dios primjetit će da je Comme on est venu… orkestralan album sa dosta žičanih instrumenata i truba, te sa povremenim dodatkom groovy lounge beat-ova.

“Ljudi koji su slušali novi album kažu da još uvijek zvuči kao Vaya Con Dios na koji su navikli, što je zaista začuđujuće”, kaže Dani.

Pa i nije baš toliko čudno. Jer, možete promijeniti jezik na kojem pjevate, ali ne možete promijeniti uvjerenje, glas i strast koje nosi Dani Klein.

Koliko vam se sviđa ova objava?

Kliknite na srce da ocijenite!

Prosječna ocjena / 5. Do sada ocjenjeno:

Objava nema ocijena! Budite joj prvi :)

Objavljeno u Nekategorisano

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *