Radovi na svim dionicama sarajevske zaobilaznice, čija je izgradnja počela još 2007. godine, mogli bi u najskorije vrijeme biti pokrenuti, a dio radova mogao bi biti i završen do kraja aprila ove godine.
Sarajevska zaobilaznica
Na poddionici Jošanica-Butila (Lot 1), gdje radove izvodi konzorcij Strabag – HP Investing, u toku su završni radovi, a završetak svih radova očekuje se do kraja aprila ove godine. Da bi ova poddionica bila u funkciji, potrebno je završiti priključnu cestu na poddionicu Butila-Stup (Lot 2). Najbitniji objekat na toj dionici je petlja Briješće, čija gradnja ne može započeti bez završenih imovinskopravnih odnosa.
Nijaz Hadžikadunić, inžinjer iz JP Ceste Federacije, naglašava da implementaciju imovinskopravnih procedura za 3-4 sporna objekta vodi sarajevska općina Novi Grad. Trebalo bi uslijediti dobijanje građevinske dozvole, nakon čega bi se krenulo u izgradnju petlje Briješće. Također je istakao da su radovi u blizini petlje pri kraju i da izvođač Osijek-Koteks već radi na pripremnim radnjama na izgradnji petlje Briješće.
Što se tiče poddionice Butila-Vlakovo (LOT3), čiju je implementaciju Vlada Federacije prebacila sa Cesta Federacije na Autoceste FBiH, urađene su pripremne aktivnosti. Pokrenut je proces eksproprijacije koji JP Autoceste FBiH finansiraju iz vlastitih sredstava. Također je dobijena građevinska dozvola tako da bi radovi mogli početi što prije. U toku su pregovori s međunarodnim institucijama o načinu i modelu finansiranja izgradnje poddionice LOT 3. U Autocestama Federacije vjeruju da će u prvom kvartalu 2013. godine odabrati način i model finansiranja i krenuti s izgradnjom dionice Butila – Vlakovo.
S obzirom na to da je nedavno potpisan ugovor za izgradnju autoceste od Vlakova do Lepenice, izgradnjom posljednje poddionice na sarajevskoj zaobilaznici i kompletiranjem svih dionica u izgradnji, stiču se svi uslovi da ovaj veliki infrastrukturni projekat, na čiju realizaciju građani dugo čekaju, konačno bude završen.