Ako kanite doći u Sarajevo preporučuje se dolazak u paru – zbog redukcije vode od 22:00 do 06:00 dobro je imati nekoga da ti ‘pospe’.
Jučer na vijestima bi obavještenje da će od danas redukcija vode u pojedinim naseljima glavnog nam grada biti od 22:00 sata do 6:00! To je 8 sati bez vode. Trećina dana. Usred ljeta. Ja imam tu sreću da živim u jednom od takvih naselja. Evo tražim tu vijest po portalima, ali biće da je negdje sakrivena između ‘Skup podrške Turskoj’ i ‘Policajka u bikiniju oborila džeproša’. Udarna vijest sigurno nije.
Ali treba se sjetiti kako je ovo naše Sarajevo u top 10 destinacija koje morate posjetiti ove godine, kako imamo najveći filmski festival u regiji (kojeg ćemo evo dočekati usrani i smrdljivi), i onda bude lakše. Obrišem čelo i ruke vlažnim maramicama i zaboravim.
Pade mi na pamet primjer New Yorka s početka sedamdesetih godina prošlog vijeka. Svašta se tad dešavalo: graditeljski boom, finansijska kriza i bankrot grada, protesti po ulicama. Trebalo je prodati New York kao pažnje vrijednu turističku destinaciju, kulturno središte, pa pokrenuše onu famoznu kampanju ‘I LOVE NEW YORK’. Meni je pažnju privukla reakcija na kampanju, pamflet Fear City. Ljudi su odlazili na Kennedy aerodrom i dočekivali turiste sa lecima na kojima je pisalo: ‘Ne idite u New York jer ako se dogodi požar u vašem hotelu, morat ćete skočiti kroz prozor jer nema vatrogasaca da vas izvuku’, ‘Ne šetajte gradom’, ‘Nikad ne putujte metroom jer će vas opljačkati’ (policajci i vatrogasci su štrajkovali zbog smanjenja plaća, a mnogi su i otpušteni) itd. Tako je Fear City kampanja došla do Evrope, i evropski turisti su pomislili da nije baš pametno ići u New York. Vidjevši da imaju problem sa imidžom grada, Downtown Business Partnership (investicijski bankari i korporacije udruženi s ciljem ‘oživljavanja’ ekonomije New Yorka) bili su spremni da pregovaraju sa policijskim, vatrogasnim i komunalnim sindikatima. Većina ih je opet zaposlena (ali na Manhattanu, dok su Bronx, Queens, gorili, i gušili se u smeću i kriminalu-ali to sad nije bitno za ovu priču).
Evo ja dajem prijedlog postera za sarajevsku verziju slične kampanje.
Pamflet može da sadrži neke od sljedećih stavki:
1. Ne koristi javni prevoz! – velike su šanse da ćeš biti opljačkani ili zbodeni
2. Ne koristi taxi! – velike šanse da ćeš platiti 2 do 5 puta veću cijenu
3. Ne hodaj uz cestu! – šanse su velike da će te ‘pokupiti’ automobil
4. Čuvaj se pasa!
5. Pazi mine!
6. Obilazak okolice Sarajeva (npr. Trebević) na vlastitu odgovornost – ne preporučuje se nositi vrijedne predmete, niti tragati za pokemonima – jer pazi mine!
7. Preporučuje se dolazak u paru – zbog redukcije vode od 22:00 do 06:00 dobro je imati nekoga da ti ‘pospe’.
…
Neka neko ovo prevede na engleski dok ja sipam vodu u kanistere da imam za večeras kad se vratim izgrada, za oprat šminju i zube, a tuširati se mogu i sutra.
piše: Sanela Dizdar