U samo mjesec dana, istovremeno dok se završavaju pripreme za samostalnu izložbu Brace Dimitrijevića Future Post History koju organizira Ars Aevi na 53. venecijanskom bijenalu, u petak 15. maja je otvorena velika retrospektivna izložba ovog umjetnika u Muzeju moderne umjetnosti Saint Etienne-a koja će biti postavljena puna tri mjeseca, a istovremeno rad ovog našeg najvećeg umjetnika se našao na naslovnici junskog broja Art Press-a.
Braco Dimitrijević, koji će se na ovogodišnjem Bijenalu u Veneciji predstaviti samostalnom izložbom Future Post History, u organizaciji Ars Aevi, ovog je mjeseca u centru zanimanja svjetske javnosti i internacionalnih medija. Naime, retrospektivna izložba Dimitrijevićeva rada koja uključuje preko 100 njegovih instalacija, triptiha, slučajnih prolaznika i video-radova otvorena je u petak i bit će postavljena puna tri mjeseca u prostoru Muzeja moderne umjetnosti Saint Etienne-a.
Kustos ove izložbe je Lóránd Hegyi, jedan od umjetničkih direktora i osnivača Kolekcije Ars Aevi.
Istovremeno, Dimitrijevićev se rad, upravo u povodu ove izložbe našao i na naslovnici jednog od najutjecajnijih časopisa za modernu i suvremenu umjetnost Art Press. U junskom, 356. broju broju objavljen je intervju, koji je sa Dimitrijevićem vodila Catherine Millet, francuska art kritičarka i utemeljiteljica Art Press magazina i njegova glavna urednica.
Retrospektivna izložba Brace Dimitrijevića koja uključuje oko 150 njegovih radova nastalih u protekle četiri decenije bit će postavljena tri mjeseca u Muzeju moderne umjetnosti u Saint Etienne-u. Ova retrospektiva uključuje Dimitrijevićeve radove iz svih ciklusa, počevši od Zastave svijeta (Flag of the World) iz 1963.
Izložba također uključuje radove iz ciklusa Slučajni prolaznik i and Triptychos Post Historicus, prikazanih u formama novih instalacija koje podrazumijevaju originalna djela Pabla Picassa i Fernanda Légera te druga remek djela iz kolekcije Muzeja moderne umjetnosti Saint Etienne-a koje su inkorporirana u Bracine instalacije.
Na izložbi su prikazane fotografije triptiha realiziranih u najznačajnijim svjetskim izložbenim prostorima, poput: Tate Modern-a u Londonu, Guggenheim muzeja u New Yorku, Orsay muzeja, Nacionalnog muzeja Rusije u St Petersburgu i Muzeja Louvre u Parizu. Također, ova prva Dimitrijevićeva retrospektiva u Francuskoj uključuje i instalacije iz ciklusa Culturescapes nastale periodu od 1981. do 2007. dok poseban segment ove izložbe čine monumentalne instalacije u koje Dimitrijević uključuje velike portrete ličnosti koje su izmijenile tok suvremene povijesti, poput Tesle, Maljeviča, Kafke…
Također, publika u Saint Etienne-u imat će priliku vidjeti i probrane video radove Brace Dimitrijevića nastale u periodu od 1971. do 2009.
U povodu ove Dimitrijevićeve izložbe koja će biti postavljena do 16. avgusta u Saint Etienne-u, utjecajna francuska kritičarka umjetnosti i utemeljiteljica i glavna urednica Art Press-a je za majski broj ovog časopisa koji se od 1972. godine bavi analizom, kritikom i praćenjem aktualnih dešavanja u polju suvremene umjetnosti, vodila intervju sa Bracom Dimitrijevićem te se njegov rad našao na naslovnici 356. broja Art Press-a.