Đurević prodaju čestitki naziva ‘modernim prosjačenjem i pljačkom građana’, dodajući da djeca iz Doma na Bjelavama zaslužuju svjetliju budućnost, a ne prosjačenje
Saudin Đurević
Svi koji su ovog ljeta šetali centralnim sarajevskim ulicama primjetili su veliki broj omladine, koji prodaju čestitke i ostale materijale s objašnjenjem da se novac prikuplja za pomoć nezbrinutoj i bolesnoj djeci. Duž glavne pješačke zone u Ferhadiji su raspoređeni tako da gotovo niti jedan prolaznik ne može proći, a da mu ne bude ponuđeno da kupi čestitku ili, kako je bilo u julu, doniranje novca u kartonsku ‘kase’.
Ko stoji iza prodaje čestitki, kome ide novac od prodaje te kako se uopšte organizuje ovakav vid prikupljanja novca?
Nekoliko prodavača je potvrdilo da radi za firmu Av Card. Direktorica ove firme iz Sarajeva i sestrinske firme Prokard iz Bijeljine, Sanja Vručinić kaže da ova firma, koja organizuje prodaju pomenutih čestitki, nije humanitarna organizacija već firma koja se bavi trgovinom’, a cilj ovakvih aktivnosti je pomoć udruženjma koja se bave humanitarnim radom. Vručinić naglašava da se njihovi proizvodi prodaju isključivo putem akvizitera i na taj način dolaze u kontakt s više kupaca nego inače, pa su iz tog razloga odlučili da svoju mrežu prodaje iskoriste kako bi pomogli nekoj od ustanova koje se bave djecom kojoj je pomoć potrebna.
Na pitanje kome idu prikupljena sredstva od prodaje čestitki na ulicama Sarajeva, Vručinić kaže da su do sada sarađivali s Otvorenom mrežom, Domom za nezbrinutu djecu Bjelave i sličnim ustanovama, te da jedan dio njihovih prihoda odvajaju u korist tih organizacija. Taj dio iznosi 20 posto od maloprodajne cijene čestitke ili časopisa za najmlađe. Čestitka košta 3 KM, bojanke 4 KM, a puzzles 5 KM.
Nakon isteka ugovora firma Prokard nema pravo plasirati na tržište niti prodavati čestitke ili bilo koje druge materijale u ime Dječijeg doma Bjelave.
Direktor JU Dom za djecu bez roditeljskog staranja Bjelave u Sarajevu Saudin Đurević kaže da je u decembru 2012. godine potpisao ugovor s firmom Prokard ali je vrlo brzo shvatio da se radi o manipulaciji: ‘U ugovoru je pisalo da 20 posto od prodaje ide za Dječiji dom Bjelave. Trajanje ugovora je bilo dva mjeseca. Vrlo brzo sam shvatio da se radi o prevari te sam nakon 15 dana kontaktirao direktoricu Vručinić i prekinuo ugovor. Na naš račun je za vrijeme trajanja ugovora ta firma uplatila jednom oko 2.000 i drugi put oko 1.000 KM. Nakon toga nismo dobili ništa.’
Đurević prodaju čestitki naziva ‘modernim prosjačenjem i pljačkom građana’, dodajući da djeca iz Doma na Bjelavama zaslužuju svjetliju budućnost, a ne prosjačenje. Kaže da je slučaj prijavio policiji i da je i sam u nekoliko navrata morao tjerati prilično agresivne akvizitere.