Vitez Strašni treći put predložen za Šestoaprilsku nagradu

Na sjednici Upravnog odbora Umjetničke galerije BiH, održanoj 18. decembra 2016. godine, donesena je odluka da se za ŠESTOAPRILSKU NAGRADU GRADA SARAJEVA u 2016. godini kandiduje Milomir Kovačević Strašni.

Milomir Kovačević Strašni

Milomir Kovačević Strašni je duboko vezan za Sarajevo i neosporan je i nezaobilazan svjedok njegovog postojanja od sredine 80-ih godina 20. vijeka pa do danas: ‘Osjećamo profesionalnu, ali i ljudsku, građansku i moralnu obavezu da ovog čovjeka, fotografa, umjetnika, predložimo za nosioca najvećeg priznanja koje dodjeluje Grad Sarajevo.’, kaže se, između ostalog, u tekstu kandidature.

Veoma je teško, upravo jer je tako jednostavno, obrazložiti zašto smatramo da je Milomir Kovačević Strašni zaslužio najveće priznanje grada Sarajeva. Njegove izložbe u Umjetničkoj galeriji BiH, ali i na drugim mjestima u gradu, su prvorazredni kulturni događaji i važe kao najposjećenije izložbe u Sarajevu, što samo pokazuje koliko je Strašni, i njegove fotografije, drag, omiljen i zanimljiv Sarajlijama. I ne samo njima, već i brojnim inostranim posjetiocima i ljudima iz struke, koji u njemu odmah prepoznaju vrhunskog fotografa, iako se nužno ne mogu poistovjetiti sa motivima.

Milan Mladenović

Milomir Kovačević Strašni je rođen 1961. godine. Fotografijom se počinje baviti sa 17 godina u Univerzitetskom foto-klubu CEDUS. Članom ULUPUBiH-a postaje 1989. godine. Od samog početka njegov opus posvećen je životu na ulicama, kao i kulturnim i sportskim događanjima u Sarajevu. Devedesetih godina 20. vijeka postaje jedan od najzapaženijih foto-hroničara grada.

Ono što bi svakako upotpunilo bogatu i plodnu karijeru Milomira Kovačevića Strašnog jeste priznanje grada za koji i sam kaže da je ‘njegov grad, njegova sudbina’.

Angažman fotoreportera u različitim revijama nije doprinio da njegov rad poprimi senzacionalistički karakter, niti su njegove fotografije imale kratak rok trajanja. Naprotiv, rad Milomira Kovačevića pokazuje interes za najrazličitije teme tadašnjeg društva. Od onih uobičajenih, često neprimjetnih u kolotečini svakodnevnice, do onih koje otvaraju neke od, za to doba, tabu-tema. Serije fotografija sa temama Međugorja, zatvora, buvljaka, rock-koncerata, zatim Horde zla (navijači FK Sarajeva), grafiti, pioniri, fotografije posljednjeg Dana Republike, samo su neke po kojima je postao poznat.

Ikonografija predizbornih skupova 1990.

Početkom devedesetih Strašni svjedoči dubokim društvenim promjenama u zemlji. U tom periodu nastaju serije posvećene prvim demokratskim izborima, stranačkim mitinzima, stvaranju novih partija, nove vlasti, mirovnim manifestacijama… Paralelno bilježi i svakodnevni kulturni, politički i sportski život grada.

Tokom opsade Sarajeva, Strašni izbliza prati sve ono po čemu će Sarajevo biti poznato u cijelom svijetu. Iz dana u dan svojim aparatom svjedoči o životu opkoljenog grada iznutra. Njegove fotografije se drastično razlikuju od fotografija stranih kolega. Dok su oni vrebali da na što bizarniji način uhvate smrt, Milomir je bilježio život i otpor tom teškom vremenu, pokušavajući u tom haosu da, makar na fotografijama, stvori nešto skladno i vizuelno čisto. U tom periodu nastaje više foto-serija: TITO IN WAR, NO NAME, ASE LEŽI, RATNA ARHITEKTURA, DJECA VOJNICI, I ONI SU BRANILI SVOJ GRAD… Autorom više ratnih izložbi u Galeriji Collegium Artisticum i Galeriji Obala.

Prizor iz opsade Sarajeva

Kovačević 1995. godine odlazi u Pariz. Odlazeći iz Sarajeva, kao najveću vrijednost, sa sobom odnosi arhivu više hiljada negativa fotografija snimanih u Sarajevu prije i tokom rata. Njegova arhiva fotografija vrijedan je i jedinstven dokument o gradu i vremenu!

Strašni u Parizu svake godine obilježava 6. april, Dan grada Sarajeva, priređujući za svoje stare i nove sugrađane izložbe i druženja.

U Parizu nastavlja svoju fotografsku i izlagačku aktivnost. Nastaju nove serije fotografija: PORTRETI STUDENATA STIPENDISTA FONDACIJE SOROŠ ZA BIVŠU JUGOSLAVIJU, PORTRETI STANOVNIKA THONON LES BAINS, MOJI PRIJATELJI IZ RUMILLY, GENS UNA SUMUS, PETIT TROU DE BRETAGNE… Godišnju nagradu Fondacije CCF (današnje HSBC) za fotografiju dobija 1998. godine, te izlaže po cijeloj Francuskoj, kao u International Center of Photography u New Yorku.

Iz serijala Gens una sumus

U želji da promijeni sliku o Sarajlijama u Parizu i šire, nastaje projekat SARAJEVO U SRCU PARIZA, gdje Sarajlije, koje žive u Parizu, preko svojih najdražih i najintimnijih suvenira pišu i pričaju o bivšem životu, o istoriji Sarajeva i kulturnom naslijeđu. Projekt je kasnije proširen i na ostale evropske gradove u kojima danas žive Sarajlije.

Ovo je treća kandidatura Milomira Kovačevića Strašnog za Šestoaprilsku nagradu Grada Sarajeva, i nadamo se treća-sreća.

Više puta godišnje boravi u Sarajevu, gdje priprema izložbe, učestvuje na snimanju filmova, te gostuje kao predavač u Maloj školi fotografije (Projekat Centra za angažovanu umjetnost) gdje mladim fotografima prenosi svoje znanje i veliko iskustvo. Autor je više knjiga i saradnik na brojnim fotomonografijama poput SARAJEVO-MOJ GRAD, MJESTO SUSRETA.

Strašni predaje u Maloj školi fotografije, 2012. godine

Milomir Kovačević je dobitnik mnogih priznanja za svoj rad, a među njima je i priznanje Predsjednika Francuske države, gdje je proglašen Vitezom sa zaslugama za svoj fotografski rad i angažman.

fotografije: Milomir Kovačević Strašni

Vezano: Milomir Kovačević Strašni odlikovan ordenom viteza Francuske

Koliko vam se sviđa ova objava?

Kliknite na srce da ocijenite!

Prosječna ocjena / 5. Do sada ocjenjeno:

Objava nema ocijena! Budite joj prvi :)

sarajevo.co.ba

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *