Neće biti dovoljno novca za isplatu svih domaćih podizvođača, preko kojih se cijela situacija i prelomila
Radovi na Sarajevskoj zaobilaznici
Radovi slovenskog SCT-a na Sarajevskoj zaobilaznici definitivno su završeni. Ono što je svima osim nadležnima bilo jasno je da je SCT bankrotirao i, što je još bitnije, od naše zemlje naplatio radove koje nije dovršio. Međutim, ostali smo bez odgovora zašto Direkcija za ceste i Vlada FBiH od slovenske agencije za javno-pravne usluge nisu mnogo ranije tražili reviziju solventnosti ove kompanije.
Ono što je mjesecima očito konačno je i zvanično potvrđeno. Slovenska firma SCT, zbog koje je gradilište prve od tri dionice Sarajevske zaobilaznice mjesecima pusto, nema novaca. Dopis o finansijskoj insolventnosti dobila je i naša zemlja. “Dobili smo podatak da je svih pet njihovih transakcijskih računa blokirano i dalje, definitivno, ne mogu završiti ovaj posao”, kaže ministar prometa i komunikacija FBiH Nail Šećkanović.
O novonastalim, tek potvrđenim, ali dobro poznatim momentima, te donesenim zaključcima Federalnog ministarstva prometa i komunikacija i Direkcije cesta Federacije BiH ove sedmice će biti upoznata i Federalna vlada. Jedan od njih je da nadležni stupaju u naplatu ugovorene garancije. O naplati tzv. penala Šećkanović kaže: “Pored 7,6 milona eura garancije imamo još 1,6 milona eura koji im nisu plaćeni za izvršeni posao. Dakle, imamo još finansijskih sredstava u rukama tako da će se vjerovatno moći ukalikulisati i penal.”
Brojke kojima raspolaže nadležno ministarstvo to i potvrđuju. Neće biti dovoljno novca za isplatu svih domaćih podizvođača, preko kojih se cijela situacija i prelomila. Vrlo je upitno šta će, kome i koliko biti isplaćeno. Zasad je jedno sigurno, ugovor sa SCT-om se raskida, bira se novi izvođač radova. “Ostaje samo dilema da li će se izabrati sljedeći s liste ili će se raspisivati novi javni natječaj”, kaže ministar Šećkanović. Upitno je vrijeme. Zašto je nadležnom ministarstvu trebalo tri mjeseca da pošalje zahtjev i potvrdi očigledno – da je SCT u dugovima i pred bankrotom.
piše: Mirela Gradišić