GRAS, nerješiva enigma gradskog prevoza

Novac se dijeli bez metodologije o utvrđivanju visine sredstava i nadzora nad namjenskim utroškom sredstava.

Haris Kadić
Haris Kadić
Kantonalno javno komunalno preduzeće za prijevoz putnika „GRAS“ završilo je prošlu godinu sa minusom od 19,6 miliona maraka, što je za oko 10 posto manje nego godinu ranije. Skupština ovog preduzeća bi trebala sačiniti prijedlog sanacije gubitka i predložiti ga Vladi.

Direktor preduzeća Haris Kadić kaže da su razlog gubitaka u poslovanju visoke plaće i veliki broj radnika u firmi, ali da se to neće smanjivati zbog dogovora kantonalne Vlade i Sindikata: ‘U firmi je nastao veliki problem jer je smanjen topli obrok sa 12 na 8 KM. Stojim pri tome da, ako doktor može imati sedam maraka toplog obroka, onda i radnik GRAS-a može imati osam.’, kaže Kadić.

Plata generalnog direktora je oko 3.600 KM, izvršnog direktora 1.800 KM bez doprinosa, šefovi kabineta, savjetnici i direktor sektora imaju oko 1.500 KM, a šefovi službe oko 1.300 KM. Vozači tramvaja, trolejbusa i minibusa imaju oko 1.100 KM, administracija, kontrolori i obezbjeđenje imaju oko 900 KM. U ovoj firmi je u prošloj godini bilo zaposleno 1.876 radnika.

‘Gubici u poslovanju su napravljeni i zbog šverca u javnom prijevozu, odnosno vožnje bez plaćanja karata, ali i nemogućnosti naplate kazne. Zbog šverca u GRAS-u trenutno postoji preko 620.000 prijava protiv putnika, a do sada nijedna nije procesuirana.’, navodi Kadić.

Kantonalna Vlada je, uz suglasnost Skupštine, preuzela kreditno zaduženje GRAS-a od 20 miliona KM kako bi ga rasteretila u poslovanju: ‘To nije ni blizu onoliko koliko je zaduženje GRAS-a, ali i to je jedna od mjera da GRAS može normalno funkcionisati i pružati usluge građanima KS.’, kaže Faruk Efendić, zastupnik u Skupštini Kantona Sarajevo.

GRAS-ov autobus
GRAS-ov autobus
Prema podacima iz Informacije o poslovanju GRAS-a u 2011. godini, preduzeće posluje sa gubitkom od 2000. godine. Kao razlozi gubitaka navode se: neekonomske cijene usluga, nezaštićen sistem naplate izvršenih usluga, stalni pad prodaje prijevoznih karata te pad prihoda od izvršenih prijevoznih usluga uz neriješena sistemska pitanja. Navedeno je i da bez rješavanja sistemskih problema uslova poslovanja ova firma vrlo skoro neće moći adekvatno obavljati funkciju prijevoza putnika. Visoki gubici su uzrokovali hroničnu nelikvidnost preduzeća. Gubitak do visine kapitala ukupno iznosi 95,1 milion KM, od toga je 75,5 miliona KM iz ranijih godina, a 19,6 miliona KM gubitka samo u 2011. godini.

Prema nalazima Ureda za reviziju institucija u FBiH, GRAS je i u 2009. godini od kantonalne Vlade dobio oko četiri miliona maraka za pokriće gubitka. Taj novac je razdjeljen bez metodologije o utvrđivanju visine sredstava i nadzora nad namjenskim utroškom sredstava.

Koliko vam se sviđa ova objava?

Kliknite na srce da ocijenite!

Prosječna ocjena / 5. Do sada ocjenjeno:

Objava nema ocijena! Budite joj prvi :)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *