Pored Vjeronauka i Društva kulture religija, odlučili smo uvesti i treći predmet koji će roditeljima i učenicima, koji nisu zainteresirani za navedene predmete, omogućiti ravnopravan status
Damir Marjanović
Na osnovu presude ustavnoga suda Ministartvo za obrazovanje nauku i mlade Kantona Sarajevo napravilo je izmjene Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju, čime su se stvorili osnovni preduvijeti za uvođenje još jednoga alternativnoga predmeta u osnovne škole na području Kantona Sarajevo.
“Pored Vjeronauka i Društva kulture religija, odlučili smo uvesti i treći predmet koji će roditeljima i učenicima, koji nisu zainteresirani za navedene predmete, omogućiti ravnopravan status.”, kaže Damir Marjanović, ministar nauke, obrazovanja i mladih u Vladi Kantona SarajevoS.
U potrazi za odgovarajućim materijalom, a kroz već uspostavljenu uspješnu suradnju sa XY asocijacijom, kantonalno ministarstvo se zainteresovalo za projekat Zdravi životni stilovi. Na ovom projektu su, pod koordinacijom kolega iz XY asocijacije i uz saglasnost i podršku nadležnoga Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, najvećim dijelom radili eksperti iz kantonalnog ministarstva.
“U početku je predmet obuhvatao više tema i bio zamišljen kao jedna vrsta zamjenskog predmeta, tj. kao kurikulum koji bi služio za dopunjavanje već postojećih predmeta. Međutim, na inicijativu ministarstva, kolege iz XY Asocijacije, zajedno sa ekspertnim timom Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo, kolega iz struke i predstavnika roditelja su vrijedno radile na analizi i selekciji postojećeg materijala, te su tokom ljeta vrlo brzo prilagodili određena odabrana poglavlja potrebama novog, zasebnog predmeta.”, pojašnjava Marjanović.
Zdravi životni stilovi
Novi predmet će izučavati učenici od 5 do 9 razreda svih osnovnih škola u Kantonu Sarajevo, tačnije svi učenici koji ga odaberu. Anketiranje je u toku, a školama je dostavljen plan i program, dok će priručnik za nastavnike i vodič za učenike biti finaliziran tokom sljedeće sedmice.
U svom prvom prijedlogu ovaj predmet je obuhvatao više poglavlja od kojih su za sadašnju namjenu odabrane teme: nenasilna komunikacija, zdrava ishrana, preventivne aktivnosti u borbi protiv upotrebe psihoaktivnih supstanci, zdravlje i fizički odgoj, te osnovne informacije o reproduktivnom zdravlju. Predviđeno je da u realizaciji programa po ovim poglavljima učestvuju prosvjetni radnici različitih profila, od nastavnika nastavničkih fakulteta, nastavnika biologije, kulture življenja i tjelesnoga odgoja.
Upravo se pripremaju izmjene Zakona o srednjem obrazovanju koje će stvoriti preduslove da se ovaj predmet uvede i u srednje škole sljedeće školske godine. Pored toga planiramo da se u sljedećoj školskoj godini ovaj plan i program, tačnije pojedine teme iz ovoga kurikuluma, prilagode i za uzraste učenika od 1 do 4. razreda.