Kako je moguće na prilično jednostavan način (i po svjetskim standardima) riješiti ‘nerješive’ probleme gradskog prevoza u Sarajevu, saznajte iz prijedloga jednog sarajevskog freelancera, inovatora…
Pošto je GRAS u vlasništvu Kantona i predstavlja istinski gradski prevoz, koliko god pojedinci tome negodovali. Nakon sedmodnevnog štrajka radnika GRAS-a, sad kad se uspostavio saobraćaj i kada se u saobraćaj priključio i CENTROTRANS dolaze na red i karte te njihovo plaćanje i kome ide šta. Mislim da nema potrebe dalje upoznavati s problemom, pa stoga pređimo na stvar.
GRAS, u vlasništvu Kantona, treba da predstavlja krovni prevoz, pored novog brendinga treba omogućiti ostalim prevoznicima da budu dio gradskog prevoza ali na način da oni prihvate izgled i karte i cijeli sistem koji bi bio provučen kroz novi GRAS. Znači, radnici su tu i dalje voze, uvode se nove linije i stvara se prava mreža gradskog prevoza koja bi možda mogla pokriti u potpunosti cijeli Kanton. Što znači da svaka nova firma ili pojedinac koji posjeduje autobus ili mini-bus pored potpisivanja ugovora o prometu jednostavno prihvati izgled i uniformu gradskog prevoza, te na taj način građani koji redovno plaćaju mjesečnu kartu ne moraju gledati da li im karta važi u nekom od prevoza, niti moraju razmišljati o bilo čemu.
Na jednostavan način se može izvršiti stvaranje univerzalne mreže prevoznika tj. gradskog prevoza, a da građani ne ‘dumaju glavom’. GRAS bi i dalje vozio i ne bi imao konkurenciju nego partnere te bi na taj način svi bili univerzalni gradski prevoz. Pošto ne volim puno filozofirati mislim da svi mogu shvatiti o čemu se radi, a ovaj model se može vidjeti i u drugim gradovima, naravno svijeta.
piše: Aleksandar Savić