U procesu selekcije filmova uvijek u vidu imamo i filmove, ali i publiku kao važan dio Sarajevo Film Festivala.
![](https://sarajevo.co.ba/wp-content/uploads/2015/07/sff1.jpg)
Pobjednici Sarajevo film festivala
Teško je govoriti o regionalnom filmu, a ne govoriti o općem stanju u svjetskoj kinematografiji. Regionalna kinematografija, i po načinu finansiranja i po načinu plasmana, bez dvojbe spada u red europskih kinematografija koje svoj najveći test imaju u samoj distribuciji. Činjenica je da se potencijalno tržište smanjuje, da su kina sve praznija, a prostor za art-house film polako nestaje. U takvoj klimi značaj filmskih festivala postaje još veći. Ono što festival nudi nije samo film, već i susret sa onima koji su taj film pravili, a publika cijeni taj kontakt. Interaktivnost festivala nije nikada bila važnija nego sada.
![](https://sarajevo.co.ba/wp-content/uploads/2015/07/sff.jpg)
Sarajevo film festival 2015
Takmičarski program Sarajevo Film Festivala baziran je na intimnom kontaktu koji ne samo da je važan za publiku, već je jedno snažno i često definirajuće iskustvo za filmske ekipe. To iskustvo je upravo ono zbog čega se autori vraćaju u Sarajevo i baš ono zbog čega novi autori žele doći. Zbog toga u procesu selekcije filmova uvijek u vidu imamo i filmove, ali i publiku kao važan dio Sarajevo Film Festivala.
![](https://sarajevo.co.ba/wp-content/uploads/2015/07/sff2.jpg)
Crveni tepih Sarajevo film festivala
Za ovogodišnju konkurenciju pogledali smo 196 igranih filmova iz 20 država na koje smo fokusirani. Podatak da se na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Cannesu našlo čak 6 igranih filmova iz ove regije potvrđuje činjenicu da u autorskom i umjetničkom smislu ovaj geografski prostor ima šta ponuditi. Od deset filmova koji se takmiče za nagradu Srce Sarajeva i dalje prednjače debitanti kojih je čak šest, dok su preostala tri filma režirali autori koji su ranije imali priliku predstavljati svoje filmove u Takmičarskom programu Sarajevo Film Festivala: Dalibor Matanić iz Hrvatske, Corneliu Porumboiu iz Rumunije i Karl Markovics iz Austrije, a posljednji ali ne i najmanje važan je film Athine Rachel Tsangari iz Grčke.
![](https://sarajevo.co.ba/wp-content/uploads/2015/07/dalibor.jpg)
Dalibor Matanić na 14. Sarajevo film festivalu
Dalibor Matanić predstavlja svoj film ZVIZDAN, jedan od naslova koji je prikazan na Filmskom festivalu u Cannesu gdje je osvojio ne samo fantastične kritike i ovacije publike, već i Specijalnu nagradu žirija programa Izvjestan pogled (Un Certain Regard). Film donosi tri priče tri različite generacije, sve bazirane na ljubavnom zapletu koji prati sličnu matricu balkanske međunacionalne netrpeljivosti i netolerancije. Ovaj film najviše podsjeća na tri priče o Romeu i Juliji, ali sa krajem koji otvara vrata prema dijalogu, pa i eventualnoj sreći.
![](https://sarajevo.co.ba/wp-content/uploads/2015/07/Corneliu-Porumboiu.jpg)
Corneliu Porumboiu na 15. Sarajevo film festivalu
Corneliu Porumboiu je sa filmom BLAGO (COMOARA) nagrađen Talent Nagradom na Festivalu u Cannesu u okviru istog programa. U ovom filmu se, sa puno humora, tematizira pohlepa i današnji konzumerizam. Glavni junak odlazi pomoći komšiji u potrazi za njegovim porodičnim blagom, a autor ironizira njegove dobre namjere kao i pitanje blaga općenito.
![](https://sarajevo.co.ba/wp-content/uploads/2015/07/Karl-Markovics.jpg)
Karl Markovics na 17. Sarajevo film festivalu
Laureat Srca Sarajeva Karl Markovics se također vraća u program sa filmom SUPERSVIJET (SUPERWELT), koji je premijerno prikazan u Berlinu. Običnoj domaćici, koja vodi poprilično ugodan, ali robotiziran život, obrati se sam Bog i to uzdrma cijeli njen život, kao i svijet oko nje.
Treći igrani film Athine Rachel Tsangari CHEVALIER bavi se pitanjem kontrole, a ispituje granice i prirodu prijateljstva. Ovaj film će nakon premijere u Locarnu bit predstavljen i u našem programu.
Debitant Andrei Cohn iz Rumunije u filmu KOD TATE KUĆI (ACASĂ LA TATA) donosi priču o tridesetogodišnjacima koji se ponovo sreću nakon desetak godina u svom rodnom mjestu. Glavni junak živi u Bukureštu i doima se da je sretan i uspješan dok su njegov drug iz djetinjstva, kao i simpatija iz mladosti, ostali zarobljeni u provinciji.
U bosanskohercegovačkom filmu NAŠA SVAKODNEVNA PRIČA, rediteljica Ines Tanović tematizira istu generaciju, ali suprostavljenu ne samo sa prvom rekapitulacijom životnog uspjeha, nego i sa posljedicama rata. Porodica se raspadne pa ponovo okuplja zbog bolesti majke koja je sve do tada bila ono što ih je držalo na okupu.
![](https://sarajevo.co.ba/wp-content/uploads/2015/07/sff3.jpg)
V.I.P. zona Sarajevo film festivala
Turska rediteljica Deniz Gamze Ergüven predstavlja svoj film MUSTANG čija je radnja smještena u udaljenom selu na Crnom moru. Pet sestara, djevojčica, primorano je da suspreže svoju tek probuđenu senzualnost. Ovaj film je priča o demonizaciji ženske seksualnosti i nemoći žene, a rediteljica se ne fokusira na tradiciju, već donosi uzbudljivu priču o mogućnosti bunta. Film je u Cannesu u okviru programa Quinzaine des realisateurs osvojio nagradu Europa Cinema za najbolji evropski film.
Iz Srbije će biti predstavljen film PANAMA, debitanta Pavla Vučkovića, koji je također prikazan premijerno u Cannesu u okviru Specijalnih projekcija u Zvaničnoj selekciji. Film se bavi pitanjem seksualnosti i intimnosti. Autor prati glavnog junaka tokom jednog ljeta u kojem vodi bezbrižan momački život zabavljajući se sa brojnim djevojkama sve dok ne naiđe na jednu koja se čini posebnijom. U nemogućnosti da se suoči sa svojim osjećanjima, udaljava se od nje, a onda ona nestaje. Druga polovina filma odvija se u jesen i zimu dok junak bezglavo traži ono što možda nikada nije ni imao.
![](https://sarajevo.co.ba/wp-content/uploads/2015/07/Sarajevo-Film-Festival.jpg)
Stolice Sarajevo Film Festivala
Debitant Tunç Davut iz Turske se u filmu ČVOR (DOLANMA) također bavi pitanjem ljubavi. Film donosi priču o dva brata koji žive u brvnari usred šume izolirani od ostatka svijeta. Stariji brat je u vezi sa ženom koja unosi dah svježine u njihove živote, a mlađi brat se fatalno zaljubljuje u nju. Reditelj vrlo vješto vodi glumce i suprostavlja prirodu sa neobičnom ljubavnom pričom.
Mađarski reditelj László Nemes u svom prvijencu SAULOV SIN (SAUL FIA) donosi priču o Holokaustu u kojoj nas, isključivo kroz tačku gledišta glavnog junaka, vodi kroz pakao koncentracionog logora. Film je autentičan portret Aušvica u posljednjim danima Drugog svjetskog rata, a glavni junak, bez ikakve nade da će preživjeti, sumanuto i tvrdoglavo želi samo jednu stvar: sahraniti dječaka za kojeg tvrdi da mu je sin. Film je osvojio Grand Prix na Festivalu u Cannesu i već tada postao jedan od značajnijih evropskih filmova 2015. godine.
![](https://sarajevo.co.ba/wp-content/uploads/2015/07/Elma-Tatragic.jpg)
Elma Tatragić
Sa dvije svjetske, jednom međunarodnom i sedam regionalnih premijera, Takmičarski program pokazuje nadmoć i snagu regionalnih kinematografija. Filmovi su snažni, inteligentni, slojeviti i hrabri, a donose uzbudljive priče koje će publika sigurno prepoznati.
piše: Elma Tataragić