Udruženje za afirmaciju kulture i umjetnosti Zvono organizuje na izložbu umjetnice i teoretičarke Ive Simčić, koja će biti otvorena u galeriji Zvono (Obala Maka Dizdara 10), od utorka, 20. juna 2017. godine u 21 sati.

Radovi Ive Simčić, u najkraćem, bave se neoliberalnim konceptom koji nas lišava sloboda i mogućnosti a pojačava granice među ljudima. Centralni dio postavke Ive Simčić podrazumijeva seriju od sedam radova pod nazivom SCRYINING, koji su sa ostalim izloženim u konceptualnoj vezi. Simčić pojašnjava kako na engleskom jeziku glagol scry (to scry) označava praksu intenzivnog gledanja u određeni objekat ili reflektivnu površinu (kristalnu kuglu) u nadi da će ova praksa podstaknuti vizije, a ‘posmatrač’ (medij) ‘prepoznati’ značajne ‘onosvijetske’ poruke, te predvidjeti buduće događaje.
Serija radova Scrying (kombinirana tehnika na papiru, 20 x 30 cm) nastala je kao pokušaj ‘dešifriranja’ poruka lociranih u romantiziranomi kroz filmski žanr vesterna mitologiziranom krajoliku američkog Zapada (Monument Valley, odnosno obrađeni kadar vesterna One Upon a Time in the West korišten je kao polazište). Posredstvom holivudskog vesterna, američki Zapad postao je simbol slobode i nade u bolji život – život novih mogućnosti. Istovremeno, ovaj filmski žanr otjelovljenje je konceptualnog utemeljenja američkog društva: Amerika je zemlja ‘bez granica’, zemlja za sve ljude (‘for all the people’).
Scrying je pokušaj vizualnog i metaforičnog precrtavanja (engl. redraw, remap) zapadnog pejzaža, te posljedično i modificiranja konotacija, koje ovaj ‘fizički’ i mitologizirani prostor pretpostavlja.
Holivudski vestern strukturiran je na binarnim opozicijama (heroj/društvo, dobar/loš, jak/slab, divljina/civilizacija, itd.), te baziran na narativu koji prati heroja, a koji je [heroj] istovremeno i protivnik normativa/imperativa korumpiranog društva/civilizacije i zaštitnik tog istog društva kada je ono suočeno sa prijetnjama. U novom globalnom neoliberalnom poretku nedostatak sloboda (a time i mogućnosti) postao je ‘bolno’ očigledan (da li su one ikada i postojale?), dok su granice (koje dijele ljude, ne kapital) sve jasnije i naglašenije. U novom globalnom neoliberalnom poretku ‘mjesta’ za heroje više ne postoje, a budućnost ‘preko’ granice (‘across the Western frontier’ – da se poslužim riječnikom vesterna) postala je zastrašujuće neizvjesna.
Iva Simčić je rođena u Sarajevu. Diplomirala je na Odsjeku za slikarstvo/grafiku na University of Illinois at Chicago 2000., a magistrirala na Yale University School of Art, 2005. godine. Doktorsku tezu pod nazivom ‘Kolektivizmi kao strategije otpora: političnost slikarstva nakon 1960. godine’ odbranila je na interdisciplinarnom programu Teorija umetnosti i medija Univerziteta umetnosti u Beogradu 2016. godine. Na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu angažovana je u zvanju docenta na oblasti crtanje/slikanje. Bavi se umjetničkim, teorijskim i predavačkim radom. Dobitnica je nekoliko prestižnih nagrada i stipendija poput: Nagrada za slikarstvo 2012, Collegium artisticum 2012, Sarajevo; Mostar Grand Prix 2011. – 14. Anale crteža Mostar; Prva nagrada za najbolji umjetnički rad, Salon mladih Modeli TRANSformacije, Sarajevo, 2008; Jacob K. Javits Fellowship Award in Studio Arts, 2004; Robert Schoelkopf Memorial Traveling Fellowship, 2004; Yale University Scholarship 2003. i 2004; Illinois Art Council Artist Fellowship Award in Visual Arts 2000.