Ako publika nakon predstave izađe sa osmijehom na licu i utiskom ‘vedre zabave’ onda su izvođači uspjeli u zadatku.
Za operetu će neki reći da je to umjetnost manje vrijednosti. No, ona je ipak na repertoaru svih evropskih operskih kuća. Ono što je bitno reći je da opereta traži od umjetnika izuzetnu svestranost i veliki angažman, kako u pjevanju tako i u glumi i plesu.
Ono što publika ne zna je – da se iza te ‘vesele zabave’ krije mukotrpan rad cjelokupnog pozorišnog ansambla. Opereta pored vokalne tehnike istovjetne kao i za operu, zahtjeva kako puno glumačke angažovanosti u dugim govornim dijalozima, tako i puno plesa često kombinovanog sa pevanjem, što predstavlja dodatan napor.
U izvedbi operete ‘Vesela udovica’ sarajevskoj publici se prvi put predstavio Dragutin Matić, mladi bariton iz Beograda: ‘Jedan mladi umjetnik mora biti spreman da se prilagodi svakom muzičkom stilu koji se pred njega postavi kao zahtjev. Pored muzičkog tu je i glumački aspekt kome sam takođe morao da se prilagodim, uzevši u obzir da je opereta komičnog sadržaja i baš zbog toga bliska mnogo širem krugu publike.’
Salon u pontevedrinskoj ambasadi u Parizu; slavi se rođendan pontevedrinskog kneza. Ali, ambasador baron Zeta zabrinuto iščekuje dolazak mlade udovice, zemljakinje Hanne Glawari, koja je naslijedila golemo bogatstvo. Ukoliko se uda izvan zemlje, naprimjer u Parizu, to bogatstvo će biti izgubljeno za njihovu siromašnu zemlju. Baron je smislio da tajnika svoje ambasade, grofa Danila, oženi Hannom i tako domovini sačuva njen imetak.
Danila, međutim, još nema – on je u “Maximu”, kod privlačnih pariških grizeta. Pojavljuje se Hanna i svojom ljepotom, a pogotovo imetkom, privlači udvarače, no ona je oprezna, ne želi da je neko uzme zbog njenog novca. Napokon osvane i Danilo, umoran od provoda u ‘Maximu’.
Danilo je nekoć, u domovini, htio oženiti tada još siromašnu Hannu, ali to je spriječila njegova obitelj. Iako joj je još uvijek sklon, on to krije kako Hanna ne bi povjerovala da ga sada privlači njezin novac, pa odbija baronov zahtjev za vjenčanje sa Hannom.
U međuvremenu se mlada ambasadorova žena Valencienne nađe u škripcu: zagubila je lepezu, na kojoj je njen udvarač de Rosillon ispisao ljubavnu izjavu. Slučajem lepeza dospije u baronove ruke, no on još ne zna da pripada njegovoj ženi.
Danilo za vrijeme plesa udaljava Hannine udvarače. Kako je ona njega izabrala za valcer, on objavi prepuštanje tog plesa drugome, za deset hiljada franaka. Svi se povlače, pa Danilo privoli uvrijeđenu Hannu da zapleše s njim.
Autor: Franz Lehár
Libreto: Victor Léon, Leo Stein
Dirigent: Dario Vučić
Režiser: Krunoslav Cigoj
Scenografkinja: Marijela Hašimbegović
Kostimografkinja: Vanja Popović
Koreografija: Sonja Kastl, Bahrija Bihorac
Lica:
Baron Mirko Zeta – – – Jasmin Bašić
Valencienne – – – Melisa Hajrulahovć / Katarina Kikić
Grof Danilo Danilovič – – – Dragutin Matić / Davor Radić
Hanna Glawari – – – Aida Čorbadžić / Adema Pljevljak-Krehić
Camille de Rosillon – – – Amir Saračević / Ileš Bečei
Viscomte Cascada – – – Denis Isaković / Ivan Šarić / Leonardo Šarić
Raoul de Saint-Brioche – – – Dragan Pavlović / Edin Daši
Bogdanovič – – – Dejan Kajević / Emsad Bečić
Sylviane – – – Azra Hadžajlić Lemešević / Željka Biloš
Kromow – – – Elvir Solak / Miran Karabašić
Olga – – – Nezira Bojičić / Emina Karović
Priščić – – – Josip Katavić / Siniša Markanović
Praskovia – – – Dajana Šegvić / Zana Staniškovska
Njeguš – – – Mirvad Kurić
Lolo – – – Daniela Knežević
Dodo – – – Nadža Pušilo
Jou-Jou – – – Aleksandra Smiljanić
Frou-Frou – – – Jovana Milosavljević
Clo-Clo – – – Sabina Sokolović
Margot – – – Selma Štrbo-Arnautović
Jedna dama – – – Deniza Đipa / Dragana Glumac
Hor Opere Narodnog pozorišta Sarajevo
Balet Narodnog pozorišta Sarajevo
Sarajevska filharmonija
Termini:
22. april 2014 @ 19:30h
Mjesto: Narodno pozorište Sarajevo
mapa područja
Mapa Sarajeva