Nova Autobuska stanica Sarajevo, svečano otvorena 6. aprila 1968. godine, postala je nezamjenjiv faktor funkcionisanja svakodnevnog života i komunikacija
U početku su autobusi u Sarajevo dolazili i iz Sarajeva odlazili sa platoa ispred Željezničke stanice, a prodaja voznih karata se vršila u auli Željezničke stanice na biletarnici tadašnjeg Udruženja prevoznika drumskog saobraćaja “Bosnatrasport”. Takvo riješenje nije bilo funkcionalno za sve veće zahtjeve prevoza putnika, pa se 1964. godine, u prevozničkom preduzeću “Centrotrans” počelo razmišljati o izgradnji zasebne autobuske stanice koju Sarajevo, kao glavni republički centar mora imati.
Najveći problem je bio odabir pogodne lokacije koja bi zadovoljila standarde neophodne za izgradnju ovakvog objekta i istovremeno bila u blizini Centrotransove garaže u Velešićima. Adekvatnim za izgradnju autobuske stanice se pokazao prostor između Pošte 2 i Kasarne Maršal Tito, a u blizine je bila i garaža, željeznička stanica, i polazna tramvajska stanica, sa koje su se kretali tramvaji prema Baščaršiji i Ilidži. Projektant sarajevske Autobuske stanice, inžinjer Slavko Cindrić, zamislio je da u raspoloživom prostoru projektuje objekat montažnog tipa sa, za šezdesete godine 20. vijeka, najsavremenijim tehnološkim rješenjima i video uređajima, kojima je omogućen nadzor i kontrola saobraćaja.
Stanica je od samog početka opravdala svoje postojanje, što se naročito pokazuje početkom sedamdesetih, kada se, usljed preuzimanje veće uloge cestovnog saobraćaja u odnosu na željeznički, dešava ekspanzija gradsko-prigradskog saobraćaja u Sarajevu. Putnici se preusmjeravaju sa vozova na autobuse, a dolazi i do povećanja broja polazaka prema destinacijama u bližoj i daljoj okolici Sarajeva.
Nova Autobuska stanica Sarajevo, svečano otvorena 6. aprila 1968. godine, postala je nezamjenjiv faktor funkcionisanja svakodnevnog života i komunikacija. Danas, osim svih većih mjesta u Bosni i Hercegovini, sarajevska autobuska stanica svojom mrežom autobuskih linija, pokriva Hrvatsku, Crnu Goru, Srbiju, Sloveniju, a redovno se održava autobuska veza sa većinom evropskih država poput Austrije, Francuske, Njemačke, Švedske… Već se nekoliko godina priča o rekonstrukciji, čak izgradnji nove Autobuske stanice. Dok ne vidimo, ne vjerujemo.
Postovani,
Otvarajuci vasu stranicu medju prvim ponudama sam ocekivala red voznje polazaka iz Sarajeva koje pokrivaju sve destinacije u Bosni i Hercegovini, a tek onda destinacije van Bosne i Hercegovine. Daljne ponude bi trebale biti mogucnost putnih veza zeljeznickog i avio/zracnog saobracaja/prometa, hoteli, turisticke usluge i ponude i drugo.
Ne iskljucujem ni istorijat autobusne stanice je se sijecam otvorenja Autobusne stanice Sarajevo. Moj komentar je mislim, dobronamjeran. Sramota je da autobusna stanica glavnog grada europske drzave nema temeljitiju informativnu stranicu.